Ethereal, Android is what I tested (for lack of something else), but OXCE works the same on different devices, except for some nuances. Such as the lack of a computer keyboard in Android or problems with the display of gif in MacOS. But the mod action itself does not depend on a particular device. Therefore, it is enough to check the usual OXCE, only without a converted set of rules, as is done in your mod build.
The only significant difference of my version is the absence of the Russian version of the recruitment of names for X-Com soldiers. These names are located in a different place (not in standard/xcom1/), so they were not included in the mod. True, I was thinking of making an autonomous mod with Russian variants of names, as it was done, for example, in X-Piratez. The matter is simple, but for Western players it’s still more convenient to use original names, so the Russians could include only those who need it.
The rest of the alteration was incredibly simple. Since all your resources are located in the xcom1 folder (with the exception of the original UFO game data), it is already a ready mod. It was only necessary to change the metadata from the ones that the UFO game had to those that the mod had to have. And now what happened can be used on any device that has OXCE. If you want, you can also make standalone versions of your mod and subsequently, but only until all changes are made in the same xcom1 folder.
Judging by the fact that none of those who downloaded my version wrote about the error, it works not only for me.
Well, here all this text is in Russian.
Spoiler:
Ethereal, Android - это то, а чём тестировал я (за неимением другого), но OXCE работает одинаково на разных устройствах, кроме некоторых нюансов. Таких как отсутствие компьютерной клавиатуры в Android или проблемы с отображением gif в MacOS. Но само действие мода от конкретного устройства не зависит. Поэтому и для проверки достаточно обычного OXCE, только без переделанного набора правил, как это сделано в твоей сборке мода.
Единственное значимое отличие моего варианта - отсутствие русского варианта набора имён для солдат X-Com. Эти имена располагаются в другом месте (не в standard/xcom1/), поэтому в мод и не попали. Правда, я подумывал сделать автономный мод с русскими вариантами имён, как это сделано, например, в X-Piratez. Дело несложное, а для западных игроков всё-же удобнее использовать оригинальные имена, поэтому русские могли бы включать только те, кому это необходимо.
В остальном же переделка была невероятно проста. Поскольку все ресурсы у тебя расположены в папке xcom1 (за исключением данных оригинальной игры UFO), то она уже является готовым модом. Нужно было только изменить метаданные с тех, какие были у игры UFO, на те, которые должны быть у отдельного мода. И теперь то, что получилось можно использовать на любом устройстве на котором есть OXCE. Если захочешь, то можешь так-же делать автономные версии своего мода и впоследствии, но только пока все изменения производятся в одной папке xcom1.
Судя по тому, что никто из скачавших мой вариант не написал об ошибке, работает он не только у меня.