Author Topic: [submod] 10 submods by Di (stnetw)  (Read 368 times)

Offline aziza

  • Captain
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
[submod] 10 submods by Di (stnetw)
« on: March 30, 2024, 10:15:37 am »
List:

01. Advanced Marker - 2023
02. Angar x4 - 2021
03. Start early / Begin in 1994 - 2024
04. Handcuffs 250 Gorizontal modded - 2022
05. Manor - 2023
06. Nata compatible weapons - 2023
07. Natasha morozova join - marker 3.18 - 2023
08. New Mission - 2022
09. Psi plus - file unavailable - 2021
10. To Final - 2021

Spoiler" Advanced Marker":
advanced_marker 1.1 v1.zip

I made a marker. The first improvement after the study is improved. optics: sees one further (was visibilityAtDark: 16, now visibilityAtDark: 17), is displayed for 50% instead of 80 (costSnap: time: 50), weight is now 10 versus 9. You can buy. Second improvement: after researching Elerium, the weight is 1, and it is unloaded at 40% versus the old 80. For those who need more visibility or unloading faster, change the variables in parentheses above. I didn’t make a model for 2 cells

Сделал маркер. Первое улучшение после исследования улучш. оптики: видит на единичку дальше(было visibilityAtDark: 16, стало visibilityAtDark: 17 ), выгдужается за 50% вместо 80( costSnap: time: 50), вес стал 10 против 9. Можно покупать. Второе улучшение: после исследования элерия вес равен 1, а выгружается за 40% против старых 80. Кому нужно видимость больше или выгрузка быстрее, меняйте переменные в скобках выше. Модель на 2 клетки не стал делать

Quote
year: 2023
name: "advanced_marker"
version: "1.1"
author: "Di"
description: "advanced_marker"
id: advanced_marker
master: x-com-files
-------------------------------------
advanced_marker 1.1 v2.zip

Markers are the final version. I wanted to add a small quest, but it has grown and will now move to another submod. There will be a new character and an even cooler marker.)

Маркеры окончательный вариант. Хотел было добавить небольшой квестик, но он разросся и теперь перейдет в другой субмод. Там будет новый персонаж и еще более крутой маркер.)

Quote
year: 2023
name: "advanced_marker"
version: "1.1"
author: "Di"
description: "advanced_marker"
id: advanced_marker
master: x-com-files
Spoiler" Angar x4":
Angar_x4.zip

4-seater garage. Available after research by David Vincent. You can also add a dependency on researching a military computer, you just need to remove the sharp in the file.
dependencies:
- STR_DAVID_VINCENT
# - STR_MILITARY_COMPUTER

4-х местный гараж. Доступен после исследования Дэвида Винсента. Можно добавить еще зависимость от исследования военного компьютера, надо только диез удалить в файлике.
dependencies:
- STR_DAVID_VINCENT
# - STR_MILITARY_COMPUTER

Quote
year: 2021
name: "angar2_4"
version: "1.1"
author: "Di"
description: "ангар - 4 slot"
id: angar2_4
master: x-com-files
Spoiler" Start early / Begin in 1994":
Spoiler" Handcuffs 250 Gorizontal modded":
Handcuffs_250_Gorizontal_modded.zip
Remod of original ("Handcuffs_250_Gorizontal" by AlexandrVel)

I slightly changed the submod for handcuffs. Now they can be put on with one hand. Agents are smart guys.)

чуть изменил субмод на наручники. Теперь их можно надевать одной рукой. Агенты ловкие ребята.)

Quote
year: 2022
name: "Handcuffs_250_Gorizontal"
version: "1.0"
author: "Centron и AleaxandrVel"
description: "Наручники надеваются на всех врагов. Обычные наручники горизонтальные. Наручники (Тт) - одноклеточные."
id: Handcuffs_250_Gorizontal
master: x-com-files
reservedSpace: 2
Spoiler" Manor":
Manor 1.0 - Manor_test.zip

a mansion in submod, so that later they could organize an uprising there. Dagon Mansion has a 30% chance of being created. When entering it, a message appears that there is a battle with the military.

особняк в субмоде, чтобы потом организовать там восстание. Особняк дагона создается с шансом 30%. При заходе в него идет сообщение, что идет бой с военными.

Quote
year: 2023
name: "manor_test"
version: "1.0"
author: "Di"
description: "manor_test"
id: manor_test
master: x-com-files
--------------------------------------------
Manor 1.1 - manor_small_changes.zip

A submod that replaces reinforcements in second-level mansions. Now, instead of elite soldiers, sailors, bouncers, etc. will rush in. If anyone wants to redraw the buildings in the mansions so that each cult has its own style, the mod is yours. It will also be possible to replace it for the 3rd level, and there will already be stronger sailors.

Субмод, заменяющий подкрепление в особняках второго уровня. Теперь вместо элитных солдат будут набегать матросы, вышибалы и т.д. Если кто захочет перерисовать здания в особняках, чтобы для каждого культа был свой стиль, мод ваш. Также можно будет заменить и для 3-го уровня, а там уже будут покрепче матросов.

Quote
year: 2023
name: "manor_small_changes"
version: "1.1"
author: "Di"
description: "Sailor instead of elite soldier"
id: manor_small_changes
master: x-com-files
Spoiler" Nata compatible weapons":
Nata_compatible_weapons.zip

Submod with a list of compatible weapons for Natasha. For now in the form of a submod, and then I’ll transfer it to the main one. Or maybe not, because the list = spoilers.

Субмод со списком совместимого оружия для наташи. Пока в виде субмода, а потом перекину в основной. А может и нет, ибо список=спойлеры.

Quote
year: 2023
name: "Nata_compatible_weapons"
version: "1.0"
author: "Di"
description: "Nata_compatible_weapons"
id: Nata_compatible_weapons
master: x-com-files
Spoiler" Natasha morozova join - marker 3.18 ":
natasha_morozowa_join - marker 3.18.zip

Natasha update. Added special character with a marker launcher.) Shoots markers for 20 cells like a transport tank, but takes up 1 cell. And a couple of quests to get this character.

This mod v3.18 is not available in this page https://mod.io/g/openxcom/m/natasha-morozova-join-for-x-com-files

Обнова наташи. Добавил спец. персонажа с маркерометом.) Выстреливает маркеры на 20 клеток по типу танка-транспортера, но занимает 1 клетку. И пара квестов для получения этого персонажа.

Quote
year: 2023
name: "natalie_morozoff_join"
version: "3.18"
author: "Di"
description: "Natalie morozoff and other characters join xcom (have Super abilities)"
id: natalie_morozoff_join
master: x-com-files
Spoiler" New Mission":
new_mission.zip

I started to figure out how to create missions and put together a submod. In fact, this is a one-to-one mission to apprehend black lotus suspects, just added “2” to the names - can be used to train beginners. Connect the submod in the game, start a new game, wait for the test mission.

Начал разбираться с созданием миссий, склеил субмод. Фактически это миссия по задержанию подозреваемых черного лотоса один к одному, только добавил "2" к названиям - можно использовать для обучения начинающих. В игре подключить субмод, начать новую игру, дождаться тестовой миссии.

Quote
year: 2022
name: "new_mission"
version: "1.1"
author: "скопч"
description: "Тестовая миссия - арестовать подозреваемых черного лотоса"
id: new_mission
master: x-com-files
Spoiler" Psi plus - file unavailable":
Psi_plus.7z - file unavailable

year: 2021

I'm posting the psi-plus submod. What is he doing:
1) Experienced human fighters can take control of anyone, even the highest celestial ones (much like it was in vanilla). This is done by changing bonuses from medals. Those. newcomers cannot take control of anyone other than a muton.
2) The penalty for using a psi amplifier has been reduced. Now 1 unit of sanity is subtracted from the application, and not a bunch.

Выкладываю сабмод пси-плюс. Что делает:
1) Опытные бойцы хуманы могут брать под контроль кого угодно, даже высших небесных(примерно как было в ваниле). Это сделано за счет изменения бонусов от медалей. Т.е. новички не могут брать под контроль никого, кроме мутона.
2) Уменьшен штраф от применения пси-усилителя. Теперь отнимается 1 единица вменяемости от применения, а не куча.
Spoiler" To Final":
To_final.zip

This submod allows (in theory) to shorten the second part of the game, i.e. fly to Cydonia after building the Avenger. You don’t have to fly, but complete all the branches, pump up your fighters, etc.

Данный субмод позволяет(в теории) сократить вторую часть игры, т.е. лететь на кидонию после постройки Мстителя. Можно не лететь, а завершить все ветки, подкачать бойцов и т.д.

Quote
year: 2021
name: "to_final"
version: "1.0"
author: "Di"
description: "Avenger->fin Завершить мод после постройки мстителя"
id: to_final
master: x-com-files
« Last Edit: March 30, 2024, 02:03:54 pm by aziza »

Offline Juku121

  • Commander
  • *****
  • Posts: 1621
  • We're all mad here.
    • View Profile
Re: [submod] 10 submods by Di (stnetw)
« Reply #1 on: March 30, 2024, 12:36:43 pm »
Interesting stuff, thanks!



Added Advanced Marker v2, Angar x4, Handcuffs 250 Gorizontal modded, the two Manor mods and To Final to the submod list. Read it to see what I discovered in addition to these descriptions.

Advanced Marker v2 seems to supersede v1, so left that out.

"Start early" appears to be the same one on mod.io that's already been on the list for quite a while.

Handcuffs are somewhat problematic, and so are the manors.

The marker mod for "Natasha Morozova join" overwrites the whole mod, and an older version at that. Compatible weapons mod is only in Russian and seems to have been included in later versions of the parent mod. In English, even.

The New Mission mod seems pretty pointless, so left that one out, too.

Psi plus is not available, as the description says, so can't include it.
« Last Edit: March 30, 2024, 12:38:44 pm by Juku121 »