Author Topic: Why the game ignores my race rules?  (Read 2093 times)

Offline Nord

  • Commander
  • *****
  • Posts: 1643
  • The Gate is open.
    • View Profile
Why the game ignores my race rules?
« on: April 05, 2018, 09:38:07 am »
Running test play of my mod i figured out, that independant from my ruleset, game spawns terror missions with vanilla race presets.
I.e. in my mod lobstermans can begin terrorize people only aftereight month, but in game i have lobsters in april and tasoth in may. As in vanilla.
What happens? Maybe i am missing something in rulesets?
I use raceWeights rule in alienMissions part, as in vanilla. Maybe i should add it into missionscripts too? Or it will not help?

Offline yergnoor

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
Re: Why the game ignores my race rules?
« Reply #1 on: April 05, 2018, 10:43:28 am »
Я абсолютно не разбираюсь в TFTD, но, взглянув на набор правил alienMissions сразу заметил недостаток. Все правила добавлены поверх оригинальных, не удаляя их. К чему это приводит, постараюсь объяснить. Итак, возьму набор оригинальных правил для одной из миссий.
I absolutely do not understand TFTD, but after looking at the set of rules, alienMissions immediately noticed a flaw. All the rules are added over the original ones without deleting them. What this leads to, I'll try to explain. So, I'll take a set of original rules for one of the missions.
Code: [Select]
alienMissions:
  - type: STR_ALIEN_SURFACE_ATTACK
    points: 10
    objective: 3
    spawnZone: 3 #Mission zone for terror missions
    raceWeights:
      0:
          STR_GILLMAN: 100
      1:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 80
      3:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 30
          STR_LOBSTERMAN: 50
      5:
          STR_AQUATOID: 10
          STR_GILLMAN: 30
          STR_LOBSTERMAN: 20
          STR_TASOTH: 20
          STR_MIXED_CREW: 20
      7:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 20
          STR_LOBSTERMAN: 20
          STR_TASOTH: 10
          STR_MIXED_CREW: 30
И набор правил из мода для неё-же
And a set of rules from the mod for it
Code: [Select]
  - type: STR_ALIEN_SURFACE_ATTACK
    points: 10
    objective: 3
    spawnZone: 3 #Mission zone for terror missions
    raceWeights: &onebyoneraces
      0:
          STR_GILLMAN: 50
          STR_AQUATOID: 40
          STR_NAGA: 10
      3:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 50
          STR_NAGA: 30
      6:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 30
          STR_NAGA: 30
          STR_CARCHARODON: 20
      8:
          STR_AQUATOID: 30
          STR_GILLMAN: 30
          STR_LOBSTERMAN: 10
          STR_CARCHARODON: 20
          STR_NAGA: 10
      10:
          STR_HEAVYAQUATOID: 10
          STR_HEAVYGILLMAN: 10
          STR_CARCHARODON: 10
          STR_LOBSTERMAN: 20
          STR_TASOTH: 20
          STR_NAGA: 10
          STR_MIXED_CREW: 20
      12:
          STR_HEAVYAQUATOID: 20
          STR_HEAVYGILLMAN: 15
          STR_LOBSTERMAN: 15
          STR_TASOTH: 10
          STR_CARCHARODON: 10
          STR_MIXED_CREW: 30
В месяц 0 сработает набор из мода: STR_GILLMAN: 50 STR_AQUATOID: 40 STR_NAGA: 10, но набор оригинала для месяца 1 никуда не делся - не был изменён. И с месяца 1 начнёт действовать уже STR_AQUATOID: 20 STR_GILLMAN: 80. В месяц 3 сработает набор из мода, в месяц 5 снова из оригинала, 6 из мода, 7 из оригинала.
In month 0, the set from the mod will work: STR_GILLMAN: 50 STR_AQUATOID: 40 STR_NAGA: 10, but the original set for month 1 has not gone anywhere - it has not been changed. And starting from month 1, STR_AQUATOID will begin to operate: 20 STR_GILLMAN: 80. In month 3, a set of fashion will work, in month 5 again from the original, 6 from fashion, 7 from the original.
Итого, от простого наложения правил мода на правила оригинала получается такой набор
In total, from a simple overlay of rules of mod to the rules of the original, such a set is obtained
Code: [Select]
alienMissions:
  - type: STR_ALIEN_SURFACE_ATTACK
    points: 10
    objective: 3
    spawnZone: 3 #Mission zone for terror missions
    raceWeights: &onebyoneraces
      0:
          STR_GILLMAN: 50
          STR_AQUATOID: 40
          STR_NAGA: 10
      1:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 80
      3:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 50
          STR_NAGA: 30
      5:
          STR_AQUATOID: 10
          STR_GILLMAN: 30
          STR_LOBSTERMAN: 20
          STR_TASOTH: 20
          STR_MIXED_CREW: 20
      6:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 30
          STR_NAGA: 30
          STR_CARCHARODON: 20
      7:
          STR_AQUATOID: 20
          STR_GILLMAN: 20
          STR_LOBSTERMAN: 20
          STR_TASOTH: 10
          STR_MIXED_CREW: 30
      8:
          STR_AQUATOID: 30
          STR_GILLMAN: 30
          STR_LOBSTERMAN: 10
          STR_CARCHARODON: 20
          STR_NAGA: 10
      10:
          STR_HEAVYAQUATOID: 10
          STR_HEAVYGILLMAN: 10
          STR_CARCHARODON: 10
          STR_LOBSTERMAN: 20
          STR_TASOTH: 20
          STR_NAGA: 10
          STR_MIXED_CREW: 20
      12:
          STR_HEAVYAQUATOID: 20
          STR_HEAVYGILLMAN: 15
          STR_LOBSTERMAN: 15
          STR_TASOTH: 10
          STR_CARCHARODON: 10
          STR_MIXED_CREW: 30
Как этого избежать? В начале блока alienMissions удалить все наборы правил оригинала для изменяемых миссий (и оставить те, которые неизменны).
How can this be avoided? At the beginning of the block, alienMissions remove all sets of original rules for mutable missions (and leave those that are unchanged).
Code: [Select]
alienMissions:
  - delete: STR_ALIEN_SURFACE_ATTACK
  - delete: STR_ALIEN_...
  - delete: STR_ALIEN_...
  - delete: STR_ALIEN_...
  - delete: STR_ALIEN_...
  - delete: STR_ALIEN_...
  - delete: STR_ALIEN_...
  - delete: STR_ALIEN_...
И тогда правила из оригинала не будут вмешиваться в миссии из мода.
And then the rules from the original will not interfere with the mission from the mod.
Извините за мой недостаточно английский английский язык.
Sorry for my not enough english english.

Offline Nord

  • Commander
  • *****
  • Posts: 1643
  • The Gate is open.
    • View Profile
Re: Why the game ignores my race rules?
« Reply #2 on: April 05, 2018, 11:34:15 am »
It... it can be. Thanks.

P.S. Спасибо, и не надо извиняться, у меня у самого английский ужасен. По крайней мере без гугла.  ;)