Author Topic: [ENEMIES] Men in Black 4.5 | Cover 2.3.2 | Gazer 1.9.1 | Anthropod 1.5.2  (Read 157060 times)

Offline phobos2077

  • Sergeant
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.3 | Cover Alien 2.0 | Gazer Alien 1.3
« Reply #75 on: June 21, 2014, 08:39:17 pm »
Cover alien, russian translation.

Code: [Select]
  - type: ru
    strings:
      STR_WASPITE: Осоид
      STR_CYBERMITE: Киберклещ
      STR_CYBERMITE_TERRORIST: Киберклещ-террорист
      STR_WASPITE_SOLDIER: Осоид-солдат
      STR_WASPITE_MEDIC: Осоид-медик
      STR_WASPITE_ENGINEER: Осоид-инженер
      STR_WASPITE_NAVIGATOR: Осоид-навигатор
      STR_WASPITE_LEADER: Осоид-лидер
      STR_WASPITE_COMMANDER: Осоид-командующий
      STR_WASPITE_CORPSE: Труп осоида
      STR_CYBERMITE_CORPSE: Труп киберклеща
      STR_WASPITE_AUTOPSY: Вскрытие осоида
      STR_CYBERMITE_AUTOPSY: Вскрытие киберклеща
      STR_WASPITE_UFOPAEDIA: Осоиды это элитные агенты и бойцы террора. Генетически спроектированные, кибернетически улучшенные и агрессивные, они являются грозным противником. Однако общая хрупкость указывает на то, что они выполняют скорее артиллерийскую роль, нежели пехотную. Спиральное устройство, заменяющее их исходные тела, генерирует анти-гравитационное поле, которое позволяет им летать.
      STR_WASPITE_AUTOPSY_UFOPAEDIA: Анатомия этого существа граничит с безумием. Тело состоит из спирального устройства жизнеобеспечения, объединенного с симбиотическим, искусственно выращенным растением. К телу присоединена пара механических рук и насекомоподобная голова, являющаяся, надо полагать, единственной частью от исходного существа. Растительная часть тела уязвима к огню.
      STR_CYBERMITE_UFOPAEDIA: Этот миниатюрный робот, автоматизированное оружие террора, представляет собой вершину робототехники пришельцев. Как только мощный оптический сенсор замечает цель, существо подбегает к ней и нападает. Миниатюрное элериумное ядро настроено на возгорание и взрыв при получении достаточных повреждений. Тем самым убивать существо на близком расстоянии - смертельно опасно.
      STR_CYBERMITE_AUTOPSY_UFOPAEDIA: Самая выдающаяся часть этого невероятно сложного робота - его оружие, жало из сплава, соединенное с миниатюрным бачком, который, судя по найденным следам, заполнен мощным токсином. Силовое ядро слишком сильно повреждено для более точного анализа, но похоже что оно было спроектировано очень чувствительным к повреждениям, что и заставляет его взрываться.

Gazer alien translation:
Code: [Select]
  - type: ru
    strings:
      STR_GAZER: Зритель
      STR_HOLODRONE: Голодрон
      STR_HOLODRONE_TERRORIST: Голодрон-террорист
      STR_GAZER_SOLDIER: Зритель-солдат
      STR_GAZER_MEDIC: Зритель-медик
      STR_GAZER_ENGINEER: Зритель-инженер
      STR_GAZER_NAVIGATOR: Зритель-навигатор
      STR_GAZER_LEADER: Зритель-лидер
      STR_GAZER_COMMANDER: Зритель-командующий
      STR_GAZER_CORPSE: Труп зрителя
      STR_HOLODRONE_CORPSE: Труп голодрона
      STR_GAZER_AUTOPSY: Вскрытие зрителя
      STR_HOLODRONE_AUTOPSY: Вскрытие голодрона
      STR_GAZER_UFOPAEDIA: Зрители напоминают стоящих на задних лапах черепах и в действительности настолько же крепки. Их объемистая тяжелая броня дает значительную защиту от любых ударов, особенно от пуль и плазмы.
      STR_GAZER_AUTOPSY_UFOPAEDIA: Единственный большой глаз - самая заметная анатомическая особенность этого пришельца. Существо имеет черты ракообразного, но гораздо более развито. Толстая броня не съемная, она соединена кибернетическими имплантатами с органами существа и является по сути его оболочкой.
      STR_HOLODRONE_UFOPAEDIA: Голодроны - живое, летающее артиллерийское оружие. Они защищены плазменным пузырем, который препятствует прохождению плазмы и огня. Похоже что они были специально разработаны для боев с противником, вооруженным плазменным оружием. Механизм слишком горяч и радиоактивен чтобы применить его к человеческой броне.
      STR_HOLODRONE_AUTOPSY_UFOPAEDIA: Очень сложный автомат, питающийся от весьма крупного, для его размера, элериумного ядра. Два ствола выходят из этого ядра и генерируют плазменный пузырь, окутывающий существо. Также очевидно, что это ядро может быть перегружено и эта остаточная энергия использована для генерирования мощного лазерного луча.
« Last Edit: June 21, 2014, 09:08:16 pm by phobos2077 »

Offline robin

  • Commander
  • *****
  • Posts: 1214
  • ULTIMATE ROOKIE
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.3 | Cover Alien 2.0 | Gazer Alien 1.3
« Reply #76 on: June 22, 2014, 12:24:46 am »
Thanks. Will update when I can.

Offline Recruit69

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #77 on: July 01, 2014, 08:02:13 pm »
Is this right?

With Waspite Alien, my troop shoots this alien who is looking in the OPPOSITE direction. I hit this alien, this alien is still alive....
No reaction fire occurs.
I move my troop from one placement to next adjacent placement as insufficient TU to shoot again.
This Alien turns round 180 degrees and shoots my troop!

Is this normal? In my years of Xcom, I never had a alien troop turn round completely to shoot after moving my soldier?

Offline Solarius Scorch

  • Global Moderator
  • Commander
  • *****
  • Posts: 11456
  • WE MUST DISSENT
    • View Profile
    • Nocturmal Productions modding studio website
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #78 on: July 01, 2014, 11:11:16 pm »
Is this right?

With Waspite Alien, my troop shoots this alien who is looking in the OPPOSITE direction. I hit this alien, this alien is still alive....
No reaction fire occurs.
I move my troop from one placement to next adjacent placement as insufficient TU to shoot again.
This Alien turns round 180 degrees and shoots my troop!

Is this normal? In my years of Xcom, I never had a alien troop turn round completely to shoot after moving my soldier?

Yes, this is how OpenXCom currently works: once an alien is tagged as under fire (in other words, hit), they become aware of everything around them. If you spend more TUs behind their back, they may still react by turning and firing.

Offline the_third_curry

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #79 on: July 02, 2014, 04:47:28 am »
Yes, this is how OpenXCom currently works: once an alien is tagged as under fire (in other words, hit), they become aware of everything around them. If you spend more TUs behind their back, they may still react by turning and firing.

So that's how that works. I was wondering that myself.

Offline Warboy1982

  • Administrator
  • Commander
  • *****
  • Posts: 2333
  • Developer
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #80 on: July 02, 2014, 05:08:26 pm »
that's not an openxcom thing, that's how it works. it's not likely to change.

Offline davide

  • Commander
  • *****
  • Posts: 565
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #81 on: July 02, 2014, 05:16:29 pm »
The behavior is consistent and natural

Offline Recruit69

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #82 on: July 03, 2014, 12:20:11 am »
Fair enough. Never ever seen this in TFTD. Yes, if hit, enemy will turn and fire, but not during when spending TU behind their backs.

Ok thanks for clarifying - i just have to be more careful behind the little pesky buggers.

Offline the_third_curry

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #83 on: July 04, 2014, 06:09:06 am »
Here's a couple of pictures from an interesting "battle on ice" terror mission against the MiB:

Offline robin

  • Commander
  • *****
  • Posts: 1214
  • ULTIMATE ROOKIE
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #84 on: July 04, 2014, 09:39:31 am »
I think the MiB terror village looks particularly good when it's spawned on ice terrain; I'm glad to read you liked it too.

Offline Solarius Scorch

  • Global Moderator
  • Commander
  • *****
  • Posts: 11456
  • WE MUST DISSENT
    • View Profile
    • Nocturmal Productions modding studio website
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #85 on: July 05, 2014, 01:22:09 pm »
A recent comment on the FMP thread made me wonder if we could make the MiB a little him more believable by giving them more Earth-like craft.

The idea is simple: instead of modified UFO Scouts, make them use Skyrangers.

Offline robin

  • Commander
  • *****
  • Posts: 1214
  • ULTIMATE ROOKIE
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #86 on: July 05, 2014, 09:17:47 pm »
A recent comment on the FMP thread made me wonder if we could make the MiB a little him more believable by giving them more Earth-like craft.

The idea is simple: instead of modified UFO Scouts, make them use Skyrangers.

I'll look into it. Falko also mentioned about fixing the researches. But not immediately.

Offline Sturm

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 132
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #87 on: July 05, 2014, 11:02:31 pm »
Why do Men in Black do Terror Missions? Also, why do they don't do normal Terror Missions?

Offline Solarius Scorch

  • Global Moderator
  • Commander
  • *****
  • Posts: 11456
  • WE MUST DISSENT
    • View Profile
    • Nocturmal Productions modding studio website
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #88 on: July 05, 2014, 11:09:45 pm »
Why do Men in Black do Terror Missions? Also, why do they don't do normal Terror Missions?

As for the latter, probably because they would be using alien weapons then. And we can't have that. :)

Offline Sturm

  • Colonel
  • ****
  • Posts: 132
    • View Profile
Re: [ENEMY] Men in Black 3.5 | Cover Alien 2.1 | Gazer Alien 1.4
« Reply #89 on: July 05, 2014, 11:27:56 pm »
As for the latter, probably because they would be using alien weapons then. And we can't have that. :)
If they use adopted alien craft, then why not alien weapons?

By the way, I tried playing the mod, but I keep getting messed up MiB soldier animations: