Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Infini

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8
76
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 14, 2014, 05:31:06 am »
Quote
Still feeling that the lasers are still too easy? You have to research Alloys, then Alloy Manu, then Laser Weapons and then each individual laser weapon.

I might just increase the research number for laser weapons? Although I like the suggestion.

I know, but with 30-50 scientists on the project,  we get the laser weapons very fast.
Improved grenades, rockets, explosives, are perfect!
If we interrogate an alien medic, what do you obtain?  Pratically nothing... but if we need him to get the laser tech, well...
Anyway, your idea is good too, but I prefer mine.

 ;D

I would like to be able to add it myself in the Mod, but it is beyond my knowledge.

...

A new Beta.  10:30pm here, so I start to translate if needed tomorrow, and test it after.

Tx.  A lot of work for you, I know...

Edit:  Increase the research cost a bit + the Medic    :o   :-X  Another option

77
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 14, 2014, 02:02:55 am »
*Just a suggestion*

About the laser technology.
Too easy to get. (We just need to research " Alloy Manufacturing"), so improved ammos are less less less interesting.

You know, alien medics use plasma weapons, but they do surgery with ?  Laser....

So, my idea is to capture one (doctor), alive, and interrogate him.  He's an alien scientist; he knows how to manufacture his own instruments.

"Alloy Manufacturing" + "Medic"= enough clues to help us develop our laser weapons

 :D

78
Area 51 / Re: [MAPS] Terrain/Missions Pack (WIP)
« on: September 13, 2014, 11:14:00 pm »
I resend for sure.
It's not my intention to disappoint the French community (338 million total).

 :)

79
Area 51 / Re: [MAPS] Terrain/Missions Pack (WIP)
« on: September 13, 2014, 09:25:09 pm »
Code: [Select]
  - type: ru
    strings:
      STR_SECTOID_FLOATER: "Летун"
      STR_SECTOID_SNAKEMAN: "Сектоид"
      STR_SECTOID_MUTON: "Сектоид"
      STR_SECTOID_ETHEREAL: "Сектоид"
      STR_FLOATER_SNAKEMAN: "Человекозмей"
      STR_FLOATER_MUTON: "Мутон"
      STR_FLOATER_ETHEREAL: "Эфириал"
      STR_SNAKEMAN_MUTON: "Человекозмей"
      STR_SNAKEMAN_ETHEREAL: "Человекозмей"
      STR_MUTON_ETHEREAL: "Эфириал"
      STR_SECTOID_REAPER: "Сектоид"
      STR_SECTOID_CHRYSSALID: "Сектоид"
      STR_SECTOID_SIL_CEL: "Сектоид"
      STR_SECTOID_SECTOPOD: "Сектоид"
      STR_FLOATER_CYBERDISC: "Летун"
      STR_FLOATER_CHRYSSALID: "Летун"
      STR_FLOATER_SIL_CEL: "Летун"
      STR_FLOATER_SECTOPOD: "Летун"
      STR_SNAKEMAN_CYBERDISC: "Человекозмей"
      STR_SNAKEMAN_REAPER: "Человекозмей"
      STR_SNAKEMAN_SIL_CEL: "Человекозмей"
      STR_SNAKEMAN_SECTOPOD: "Человекозмей"
      STR_MUTON_CYBERDISC: "Мутон"
      STR_MUTON_REAPER: "Мутон"
      STR_MUTON_CHRYSSALID: "Мутон"
      STR_MUTON_SECTOPOD: "Мутон"
      STR_ETHEREAL_CYBERDISC: "Эфириал"
      STR_ETHEREAL_REAPER: "Эфириал"
      STR_ETHEREAL_CHRYSSALID: "Эфириал"
      STR_ETHEREAL_SIL_CEL: "Эфириал"
      STR_MIXED_ALL: "Смешанная"
      STR_MIXED_1_1: "Смешанная"
      STR_MIXED_1_2: "Смешанная"
      STR_MIXED_1_3: "Смешанная"
      STR_MIXED_2_1: "Смешанная"
      STR_MIXED_2_2: "Смешанная"
      STR_MIXED_2_3: "Смешанная"
      STR_MIXED_3_1: "Смешанная"
      STR_MIXED_3_2: "Смешанная"
      STR_MIXED_3_3: "Смешанная"
      STR_MIXED_5_1: "Смешанная"
      STR_MIXED_5_2: "Смешанная"
      STR_MIXED_5_3: "Смешанная"
      STR_MIXED_7_1: "Смешанная"
      STR_MIXED_7_2: "Смешанная"
      STR_MIXED_7_3: "Смешанная"
      STR_MUTON_LEADER: "Мутон-лидер"
      STR_MUTON_COMMANDER: "Мутон-командующий"
      STR_MUTONCOM_CORPSE: "Труп мутона-командующего"
      STR_MUTON_UFOPEDIA: "Эти человекоподобные существа физически и умственно очень развиты. У них особое пристрастие к употреблению в пищу сырого мяса, которое им нужно, как и земным хищникам. Похоже на то, что ими телепатически командуют представители расы, называемой 'эфириалами'. Как только телепатическая связь прерывается, их нервная система разрушается и они умирают. Также у них присутствуют кибернетические импланты, которые усиливают их боевые качества. Пока они будут находиться под командованием своих лидеров, они будут боевой пехотой для какого-то высшего разума."
      STR_CELATID_UFOPEDIA: "Эта форма жизни обладает загадочной природной способностью парить в воздухе. Она способна обнаруживать активность человеческого мозга и двигаться в сторону человека, даже если его не видно. После обнаружения цели целатид приземляется и стреляет маленькими капсулами, содержащими чрезвычайно едкий яд. Эти существа могут клонировать себя с поразительной скоростью. Они сопровождают расу мутонов в их странствиях."
      STR_SILACOID_UFOPEDIA: "Эта имеющая кремниевую основу форма жизни выделяет огромное количество тепла. Она имеет силу для разрушения камней, которые потом могут быть поглощены горячим ядром. Эти существа имеют примитивный интеллект и могут контролироваться через импланты или существами, имеющими телепатические способности. Они действуют совместно с инопланетной расой мутонов."
      STR_CHRYSSALID_UFOPEDIA: "Крабоподобные клешни этого существа являются мощным оружием в ближнем бою. Быстрый метаболизм и сила этого существа придают ему высокую скорость и ловкость. Вместо того, чтобы убивать своих жертв, оно откладывает в них яйца и впрыскивает яд, превращающий жертву в ходячего зомби. Молодой криссалид вылупляется из жертвы вскоре после введения яйца. Криссалиды действуют совместно с расой человекозмеев."
      STR_REAPER_UFOPEDIA: "Это двуногое плотоядное животное имеет мощные челюсти и крайне прожорливо. Оно имеет ряд мозговых имплантов, которые используются для контроля за его деятельностью. Примитивные хищные инстинкты этого существа едва ли годятся для чего-либо, кроме террора и разрушения. Потрошители обычно ассоциируются с летунами."
      STR_SECTOPOD_UFOPEDIA: "Сектоподы - это роботы, оснащённые мощным лазерным оружием. Эти механические монстры управляются через телепатический канал их хозяевами, обычно - эфириалами. Сектоподы являются наиболее мощным орудием террора пришельцев."
      STR_CYBERDISC_UFOPEDIA: "Эта миниатюрная версия летающей тарелки является автоматизированным оружием террора и оснащена мощным плазменным излучателем. Антигравитационный двигатель дает ей большое преимущество на пересечённой местности. Основным назначением является погром и террор под управлением боевых сил пришельцев, особенно сектоидов."

Not my translation, but maybe I can help.
The content is OK, maybe you didn't save as UTF-8
Check if the french translation is correct too.  Special character like "é" for example won't appear as it is supposed to.
 :)

Edit: I use Notepad++ Portable Edition, free and perfect for the job.

80
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 10, 2014, 06:13:01 am »
The French translation is still in progress here.
I'll send the latest version of my work to you with each new release, Beta or Official.
I don't want to bother you each time that I change something in the text, ridiculous.

Nice work your're doing.  Congratulations!

Let me see 0.977, heh ?  Want to translate new strings... and play after.

 :)


81
Programming / Re: [Deadly bug] The game cracks during tactical fight
« on: September 10, 2014, 05:14:59 am »
Quote
We don't use the distance values in RMP node links, so don't bother.

On openxcom_git_master_2014_09_09_0701 we put out a fix to RMP problems with mods with a lot of nodes. Clearly the fix wasn't enough, causing these new bugs. That's what you subject yourself to when using nightlies. :P

openxcom_git_master_2014_09_10_0404 should have a better fix, let me know if new missions work fine now. In-progress missions can't be fixed and will just have to be cheated away if the bug occurs.

So, it's not a virus ?

Good news then !

 :)

82
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 10, 2014, 05:13:19 am »
Mod installed : just the latest version 0.975 Beta + PSX sound effects

When I put an improved grenade in my hand, there's a weird black spot.

See the screenshot.

83
Programming / Re: [Deadly bug] The game cracks during tactical fight
« on: September 10, 2014, 03:25:27 am »
STRANGELY, I'm an Acronis user.  I did an entire "system restore" to a previous point.
I'm using another openxcom game (openxcom_git_master_2014_08_28_0308 ; complete fresh reinstall)
I had the problem with this build too (before restore), I'm trying to "avoid" something... what is it ?  Bad build, virus, etc

No problem since more than hour, many tactical combats.
Before, it was frequent.

I suspect something, but I hope that I'm wrong.

If someone want to test my suggestion, we'll see.

Mod installed: Latest Beta "Equal Terms" 1.975, no maps

I tried before with maps or not, CTD

TX

Problem appeared with a very recent build (probably)... or a new map  (probably)?  Not 100% sure

84
Programming / Re: [Deadly bug] The game cracks during tactical fight
« on: September 10, 2014, 01:03:36 am »
Same here.  What is it, I don't know.
Mods, new builds (not sure)...

Virus... :o    :)

I start a new game (vanilla), and see.

85
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 09, 2014, 05:28:05 pm »
Quote
Well, what I released for 2.0 was a beta. I will be fixing and adding more before the release Sept 15.

Gonna concentrate on 2.0 and then start on 2.5

I wish you good luck, sincerely.

 :)





86
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 09, 2014, 06:39:22 am »
For now, I stick with v1.02
Extremely well done.
Impossible to play Xcom without it (I talk for myself). 


v2.0 ?  Well, it needs a lot of testings.  I'm not qualified I admit.

In your place, I'll go back to 1.02, balance it, add a little, balance it, etc.

But, it is not my mod, it's yours.

 ;)

87
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 08, 2014, 11:44:58 pm »
Take your time.

 :)

88
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 08, 2014, 07:39:28 am »
Quote
By black square, do you mean a spare pixel, or is there a giant black rectangle

Half size of my soldier.
...

I'm still working on the french translation, improving it.  Nothing serious, some typos.

In the UFOPEDIA, no descriptions about the improved rockets?  For example, the new strenght?

89
Released Mods / Re: [WIP][MegaMod]Equal Terms 2.0 - Beta 1.975
« on: September 08, 2014, 05:50:11 am »
I saw a black square.  It was the SMG or the Assault Rifle.  Don't remember exactly.  I was shooting inside a UFO.

90
Area 51 / Re: [MAPS] Terrain/Missions Pack (WIP)
« on: September 07, 2014, 05:56:23 pm »
French translation; 3 new lines in v2.1 (Terrain_Pack.rul)

STR_ATLANTDESERT: L'Atlantide
STR_MUJUNGLE: Continent Perdu de Mu
STR_COMRCURBAN: Centre Commercial

Merci!
 :)

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8