POLSKI STR_AVENGER_UFOPEDIA TRANSPORTOWY MYŚLIWIEC KOSMICZNY. DOSŁOWNA REPLIKA TECHNOLOGII OBCYCH. STR_INTERCEPTOR_UFOPEDIA SPECJALNIE EKRANOWANY SYSTEMAMI ELEKTRONICZNYMI MYŚLIWIEC Z DWOMA SILNIKAMI PULSACYJNYMI. JEST NAJWIĘKSZYM OSIĄGNIĘCIEM ZIEMSKIEJ TECHNOLOGII. STR_LIGHTNING_UFOPEDIA MYŚLIWIEC TRANSPORTOWY. NIEPRZEROBIONA, ALE EFEKTYWNA REPLIKA SYSTEMÓW NAPĘDOWYCH NOLi. STR_SKYRANGER_UFOPEDIA TRANSPORTOWIEC WOJSKA. NAJSZYBSZY TEGO TYPU. MA ZDOLNOŚĆ PIONOWEGO STARTU I LĄDOWANIA (VTOL). STR_FIRESTORM_UFOPEDIA TEN JEDNOMIEJSCOWY MYŚLIWIEC JEST REPLIKĄ WZOROWANĄ NA KLASYCZNYM LATAJĄCYM SPODKU OBCYCH Z CENTRALNIE UMIESZCZONĄ JEDNOSTKĄ NAPĘDOWĄ. STR_STINGRAY_UFOPEDIA ZAAWANSOWANY POCISK KLASY POWIETRZE-POWIETRZE SPECJALNIE EKRANOWANY ELEKTRONIKĄ. STR_AVALANCHE_UFOPEDIA POCISK KLASY POWIETRZE-POWIETRZE Z NUKLEARNĄ GŁOWICĄ BOJOWĄ Z EKSTREMALNIE DUŻYM ŁADUNKIEM. STR_CANNON_UFOPEDIA DZIAŁKO WYSOKIEJ MOCY STRZELAJĄCE NABOJAMI PENETRUJĄCYMI ZDOLNYMI PRZEBIĆ 40-TO CENTYMETROWĄ STAL. STR_FUSION_BALL_UFOPEDIA TA WYRZUTNIA STRZELA POCISKAMI W KSZTAŁCIE KUL ZASILANYMI PRZEZ REAKCJĘ ANTYMATERII. KULA NISZCZY CEL FALĄ GRAWITACYJNEJ IMPLOZJI. STR_LASER_CANNON_UFOPEDIA TEN KONWENCJONALNY TRANSMITER LASEROWY JEST ZASILANY Z KOMORY REAKCJI ANTYMATERII. STR_PLASMA_BEAM_UFOPEDIA TRANSMITER GRAWITACYJNY FORMUJE WĄSKIE KANAŁOWE POLE GRAWITACYJNEJ IMPLOZJI. STR_SECTOID_UFOPEDIA Hierarchia Sektoidów rozciąga się od Żołnierzy po Dowódców o potężnych zdolnościach psionicznych. Ta psioniczna moc może być użyta w walce do demoralizowania żołnierzy wroga lub nawet do kontrolowania ich umysłów. Sektoidy okaleczają bydło i porywają ludzi. Porwani są wykorzystywani jako źródło materiału genetycznego dla hodowanych i rozwijanych skrzyżowanych klonów infiltrujących ludzkie społeczeństwo. Bydło natomiast służy jako źródło materiału genetycznego oraz jako pożywienie. Ta rasa pojawiła się by rozwijać genetycznie lepsze hybrydy zwiększające skuteczność kolonizowania przez nich Ziemi. STR_SECTOID_AUTOPSY_UFOPEDIA Autopsja wyjawiła prostą budowę ciała z podskórnymi organami trawiennymi. Mózg i oczy są bardzo dobrze rozwinięte. Budowa ciała sugeruje genetyczne poprawki lub mutacje. Małe usta i nos wydają się mieć niewielkie funkcje. Błona między palcami u rąk i u płaskich stóp sugeruje wodne pochodzenie. Nie ma organów rozrodczych ani ich śladów wyjaśniających jak ten gatunek się rozmnaża. Prawdopodobnie został genetycznie zaprojektowany. STR_SNAKEMAN_UFOPEDIA Ta rasa rozwinęła się w ekstremalnie nieprzyjaznym środowisku. Jest niezwykle wytrzymała i może przetrwać w skrajnie zmieniających się temperaturach. Osobniki przemieszczają się za pomocą olbrzymiej wężopodobnej 'stopy', która chroni wszystkie istotne organy wewnętrzne. Celem ich przybycia jest zwykła inwazja. Wydają się być pod kontrolą jakiegoś innego 'Mózgu', który kieruje ich militarnymi działaniami na Ziemi. STR_SNAKEMAN_AUTOPSY_UFOPEDIA Skóra jest bardzo twarda i wytrzymała na ciepło. Układ sercowo-naczyniowy jest częścią układu mięśniowego, które razem tworzą 'układ hydrauliczny' poruszający częściami ciała. Jedynym prawdziwym mięśniem jest serce. Układ rozrodczy wydaje się być bardzo wydajny. Wężowniki są obojnakami. Każdy z nich może jednocześnie przenosić do 50-ciu jaj wewnątrz swojego ciała. Ta rasa powinna być eksterminowana, bo jest poważnym zagrożeniem dla ziemskich gatunków. STR_ETHEREAL_UFOPEDIA Ta istota ma niesamowitą moc umysłową, która umożliwia jej komunikację telepatyczną oraz telekinezę. Prawdopodobnie małe możliwości fizyczne tej istoty są wspomagane przez jej własne umysłowe moce. Nie rozumiemy jak te telekinetyczne moce działają, ponieważ zdają się przeczyć prawom fizyki, które znamy. W walce w każdej sytuacji Eterele są bardzo niebezpieczne, ale tylko dopóki mogą liczyć na siłę swojego umysłu. Rzadko zjawiają się na Ziemi, gdyż wydaje się, że liczą na inne rasy, które wykonują ich rozkazy. STR_ETHEREAL_AUTOPSY_UFOPEDIA Istota ta jest opóźniona w rozwoju fizycznym i zdaje się być niezdolna do podtrzymywania jakichkolwiek własnych funkcji życiowych. Mięśnie są w stanie zaawansowanej atrofii, a wewnętrzne organy wydają się być niedorozwinięte. Narządy zmysłów, włącznie z oczami, zdają się nie spełniać wszystkich swoich zadań. Mózg jednak jest dobrze rozwinięty i potrzebuje dużych dostaw krwi przeznaczonych dla organizmu. Jest dla nas zagadką jak te stworzenia mogą funkcjonować bez zewnętrznej pomocy. STR_MUTON_UFOPEDIA Te humanoidalne istoty są inteligentne oraz silne fizycznie. Mają osobliwy apetyt na surowe mięso każdego rodzaju, którego potrzebują do przeżycia - podobnie jak ziemskie drapieżniki. Prawdopodobnie otrzymują rozkazy telepatycznie od rasy zwanej Eterelami. Jeśli tylko to telepatyczne połączenie zostanie przerwane ich system nerwowy zdaje się załamywać i wtedy umierają. Cybernetyczne implanty zwiększają ich bitewne możliwości. Najwidoczniej są żołnierzami piechoty wyższej inteligencji. STR_MUTON_AUTOPSY_UFOPEDIA Skóra tych istot wydaje się być organicznie stworzonym pancerzem zabezpieczającym, który jest narośnięty na ciało. Liczne cybernetyczne implanty są używane do wspomagania zmysłów i układu sercowo-naczyniowego. Narządy rozrodcze zostały prawdopodobnie chirurgicznie usunięte. Życie tych nieszczęśliwych stworzeń ewidentnie zostało ograniczone do walczenia i zabijania. Amunicja penetrująca jest mało efektywna przeciwko ich twardej skórze. STR_CELATID_UFOPEDIA Ta forma życia ma tajemniczą naturalną zdolność do unoszenia się w powietrzu. Potrafi ona wyczuwać ludzkie fale mózgowe i podążać za człowiekiem nawet jeśli ten dobrze się ukryje. Jeśli tylko cel zostanie wykryty Celatyd ląduje koło niego i zaczyna strzelać w jego kierunku małymi granulkami bardzo silnego jadu. Istota ta ma zdolności do klonowania się w zastraszającym tempie. Towarzyszą Mutonom w ich wyprawach. STR_CELATID_AUTOPSY_UFOPEDIA Rdzeń zawiera małe biomechaniczne urządzenie, które wydaje się być naturalnie wyewoluowanym układem antygrawitacyjnego napędu. Organ jadowy jest największym organem. Wydzielona struktura mózgowa prawdopodobnie nie istnieje. Nie stwierdzono obecności układów trawiennego i rozrodczego. Pewien mały organ zawiera embriony, które mogą szybko rozwijać się w nowym ciele. STR_SILACOID_UFOPEDIA Ta forma życia oparta na krzemie wytwarza olbrzymią ilość ciepła. Potrafi ona kruszyć kamienie dzięki rozgrzewaniu ich w swoim gorącym ciele. Dysponuje prymitywnym rozumem przez co może być kontrolowana przez inne istoty telepatycznie lub za pomocą implantów. Współdziała z rasą Mutonów. STR_SILACOID_AUTOPSY_UFOPEDIA Wnętrze tych istot jest bardzo gorące, a ciepło wydaje się być podstawowym czynnikiem trawiennym. Ich unikalny system mięśniowy jest niesamowicie silny i szybki. Ich skałopodobna skóra nie jest wrażliwa na ogień czy amunicję zapalającą. STR_CHRYSSALID_UFOPEDIA Krabopodobne szczypce tych istot są potężną bronią w bezpośrednim kontakcie. Dobra przemiana materii oraz siła tych stworzeń sprawiają, że są one szybkie i sprawne. Zamiast zabijać swoją ofiarę impregnują jej jajo oraz wprowadzają jad, który zamienia ją w chodzącego i szybko obumierającego osobnika. Wkrótce po impregnacji nowy Krystalid rozrywa od wewnątrz swoją ofiarę. Krystalidy współpracują z rasą Wężowników. STR_CHRYSSALID_AUTOPSY_UFOPEDIA Egzoszkielet tych istot jest bardzo twardy, ale kruchy przez co zadziwiająco podatny na uszkodzenia z amunicji eksplodującej. Mózg jest dobrze rozwinięty, a rozwój komórek jest bardzo szybki. Stworzenia te przenoszą około 20-tu jaj, które znoszą do wnętrza innych organizmów. Istoty te są bardzo efektywną bronią terrorystyczną. STR_FLOATER_UFOPEDIA Lewitony są przede wszystkim żołnierzami i terrorystami. Z natury są zabójczymi bestiami wspomaganymi cybernetyką oraz dodatkowo genetycznie poprawionymi by lepiej walczyć. Dolna część ciała i większość organów wewnętrznych zostały chirurgicznie usunięte, a na ich miejsce został wstawiony system podtrzymywania życia. System ten zawiera jednostkę antygrawitacyjną, która pozwala tym stworzeniom, chociaż niestabilnie, lewitować w powietrzu. STR_FLOATER_AUTOPSY_UFOPEDIA Ta kreatura została drastycznie przerobiona chirurgicznie. Urządzenie, które ma kształt rdzenia ciała, jest systemem podtrzymywania życia. System ten przejął funkcje usuniętych serca, płuc i układu trawiennego. Umożliwia to tym istotom przetrwanie w ekstremalnie nieprzyjaznym środowisku. Mózg jest mniejszy niż nasz, ale za to narządy zmysłów są dobrze rozwinięte. STR_REAPER_UFOPEDIA Ten stwór ma mocną szczękę i ogromny apetyt. Posiada też liczne implanty w mózgu, które są używane do kontrolowania jego aktywności. Prymitywne instynkty tych zabójczych stworzeń są mało użyteczne, chyba że chodzi o terroryzowanie i niszczenie. Rozrywacze zwykle zrzeszają się z Lewitonami. STR_REAPER_AUTOPSY_UFOPEDIA Rozrywacze posiadają dwa mózgi i dwa serca, które pozwalają im funkcjonować nawet gdy są ciężko ranne. Jednakże ich futrzana skóra jest łatwopalna, więc są podatne na broń zapalającą. STR_SECTOPOD_UFOPEDIA Sektopody są robotami z potężną bronią plazmową. Eterele kontrolują i sterują tymi mechanicznymi bestiami przez połączenia telepatyczne. Sektopody są silną bronią terrorystyczną dostępną w siłach zbrojnych Obcych. STR_SECTOPOD_AUTOPSY_UFOPEDIA Robot ma mocną konstrukcję z twardym pancerzem zdolnym stawić opór większości rodzajom broni, w szczególności broni plazmowej. Jednakże delikatne obwody wydają się być szczególnie podatne na uszkodzenia z broni laserowej. STR_CYBERDISC_UFOPEDIA Ten miniaturowy latający spodek jest zautomatyzowaną bronią terrorystyczną uzbrojoną w silne działko plazmowe. Napęd antygrawitacyjny daje im dużą przewagę na trudnym terenie. Podstawowymi zadaniami tego spodka są terror i niszczenie w służbie Sektoidów. STR_CYBERDISC_AUTOPSY_UFOPEDIA CyberDysk jest dobrze opancerzony, w szczególności odporny na amunicję eksplodującą. Główny system antygrawitacyjny jest zbyt mocno uszkodzony by cokolwiek zrozumieć z jego działania. STR_UFO_POWER_SOURCE_UFOPEDIA Źródłem energii statków Obcych są reaktory antymaterii, które wykorzystują Elerium (pierwiastek o liczbie atomowej Z=115) do generowania silnych fal grawitacyjnych, a także różnych form energii. Przekształcanie materii w energię jest niewiarygodnie wydajne i wynosi 99% dlatego mała ilość Elerium może wytworzyć ogromną ilość energii. To urządzenie może być łatwo reprodukowane przy użyciu obcych stopów metali. STR_UFO_NAVIGATION_UFOPEDIA Statki Obcych używają wyspecjalizowanych komputerów do nawigacji na Ziemi i w przestrzeni kosmicznej. System bazuje na procesorach optycznych połączonych na wzór sieci. Sterowanie statkiem jest stosunkowo proste: nawigator kontroluje generowane przez reaktor antymaterii fale grawitacyjne przemieszczające statek w dowolnym kierunku. Ten system może być przez ludzi łatwo używany oraz reprodukowany przy użyciu obcych stopów metali. STR_UFO_CONSTRUCTION_UFOPEDIA Statki Obcych składają się z trzech głównych komponentów: reaktorów antymaterii będących źródłem energii, systemu nawigacyjnego i z kadłuba zbudowanego z obcych stopów metali. Kadłub jest specjalnie skonstruowany by można było kierować i kontrolować fale grawitacyjne. Dodatkowo potrzebne są małe ilości Elerium jako paliwo dla reaktorów antymaterii. Jeśli tylko poznamy i zrozumiemy zasady konstrukcji i funkcje każdego z komponentów, wtedy możliwe będzie zbudowanie statku tego typu. STR_ALIEN_FOOD_UFOPEDIA Te komory zawierają rozmaite enzymy, które są używane do trawienia części ciał bydła, innych zwierząt, a nawet ludzi. Płynne, rozpuszczone organizmy są następnie wchłaniane jako gotowy przetrawiony pokarm, prawdopodobnie prosto do obiegu krwi. To sugeruje pewną zależność między zwierzętami na Ziemi a Obcymi: swego rodzaju symbiozę między społecznością ziemską a społecznością Obcych. STR_ALIEN_REPRODUCTION_UFOPEDIA Te komory zawierają płody Obcych. Konstrukcja tych pojemników sugeruje, że Obcy, którzy używają metod klonujących całkowicie liczą na reprodukcję laboratoryjną. Te pożywne odżywki zapewniają szybki rozwój płodów. Taki taśmowy system fabrykujący może wytworzyć tysiące klonów Obcych w krótkim okresie czasu. Ten proces może być łatwo przystosowany do reprodukcji ludzi lub krzyżówek Obcych z ludźmi. STR_ALIEN_ENTERTAINMENT_UFOPEDIA Najbardziej prawdopodobne jest, że sfery te służą jako źródło rozrywki. Wyładowania psioniczne pobudzają rozmaite ośrodki mózgu. Efekt jest podobny jak po zażyciu narkotyków halucynogennych. To jest jedyny dowód na to, że Obcy mają jakąkolwiek kulturę i rozrywki rekreacyjne. STR_ALIEN_SURGERY_UFOPEDIA Ten chirurgiczny sprzęt używa laserowych noży do wycinania pewnych części ciała z bydła i z innych zwierząt. Szeroko rozprzestrzenione przypadki okaleczonego bydła mogą być wyjaśnione dziwaczną działalnością Obcych. Prawdopodobnie organy są wykorzystywane do odżywiania Obcych lub do celów genetycznych. STR_EXAMINATION_ROOM_UFOPEDIA Dotychczas wiele tysięcy ludzi sądziło, że zostali porwani przez Obcych, niekiedy wielokrotnie. Prawda jest bardzo przerażająca. Ludzie są porywani, badani i obserwowani. Z najlepszych okazów wydobywa się materiał genetyczny. Kobietom implantuje się płody krzyżówek człowieka i Obcego, a kilka miesięcy później usuwa je. Kto wie jakimi ponurymi motywami kierują się Obcy? STR_ALIEN_ALLOYS_UFOPEDIA Statki Obcych są skonstruowane ze specjalnych stopów metali o unikalnych właściwościach. Stopy te są bardzo lekkie i jednocześnie niesamowicie wytrzymałe. Mogą być modelowane metodami elektromagnetycznymi. Mogą też być reprodukowane i używane do różnych celów w procesach produkcyjnych. STR_YOU_WILL_NEED_TO_RESEARCH_A Musisz zbadać{NEWLINE} STR_ELERIUM_115_UFOPEDIA Ten pierwiastek chemiczny (o liczbie atomowej Z=115) posiada niezwykłą własność generowania antymaterii podczas bombardowania go pewnymi cząstkami. Wytwarza to fale grawitacyjne i różne formy energii. W Układzie Słonecznym nie występuje naturalnie i nie może być reprodukowany. STR_ALIEN_ORIGINS_UFOPEDIA Jest jasne, że na Ziemi walczymy w przegranej bitwie. Hordy Obcych są przytłaczająco liczne. Najlepsze co możemy zrobić to spowolnić Ich inwazję. Jedyną nadzieją ludzkości jest zabranie się za Obcych w zalążku. Nasze badania wydają się wskazywać na istnienie pobliskiej bazy operacyjnej wewnątrz Układu Słonecznego. Z licznych badań nad Obcymi wynika, że jest to centrum starożytnej cywilizacji, starszej od ludzkiej historii. Musimy zlokalizować to miejsce jak najszybciej. W związku z tym musimy pojmać i 'przesłuchać' Lidera Obcych, aby zyskać bardziej szczegółowe informacje. Większe NOLe prawdopodobnie mają na pokładzie przynajmniej jednego Lidera Obcych. STR_THE_MARTIAN_SOLUTION_UFOPEDIA Nasze badania wykazują teraz, że baza operacyjna Obcych jest na Marsie. Jest ona dobrze ukryta i zawiera wszystkie urządzenia produkcyjne i klonujące potrzebne do infiltracji Ziemi. Wydaje się, że zawiera również jakiegoś rodzaju komputer kontrolujący całą operację. Prawdopodobnie społeczność Obcych, która przypomina rój, ma swego rodzaju 'królowę pszczół'. Jest to istotna słabość Obcych - jeśli potrafimy unicestwić 'Mózg' wtedy ciało umrze. Musimy zwiększyć tempo i wysiłek naszych badań zanim będzie za późno. W pierwszej kolejności musimy pojmać najwyższego rangą Obcego - Dowódcę. Dowódcy przebywają tylko w bazach Obcych. STR_CYDONIA_OR_BUST_UFOPEDIA Teraz jest jasne, że hordy Obcych są kontrolowane z podziemnej bazy w Cydonii. Cydonia jest niezwykłym miejscem na Marsie cechującym się pięciobocznymi piramidami i dużą formacją przypominającą ludzką twarz. Miliony lat temu na Marsie kwitła cydońska cywilizacja. Nie wiemy jednak dlaczego wymarła ani jakie jest jej powiązanie z ostatnią aktywnością Obcych na tamtym obszarze. Jakby nie było musimy wysłać ekspedycję na Cydonię. Jest to jedyny sposób by pokonać Obcych. Musimy zniszczyć główny kontrolujący 'Mózg'. Potrzebujemy Niszczyciela wyposażonego w najbardziej dewastacyjne bronie jakie mamy do dyspozycji. Nic innego nam nie pozostaje. Musimy czekać na rezultat napadu w Cydonii. STR_TERROR_SITE Miejsce terroru- STR_CENTER_ON_SITE_TIME_5_SECS WSKAŻ MIEJSCE - CZAS: 5 SEK. STR_CANCEL_UC ANULUJ STR_NONE Żaden STR_UNKNOWN Nieznany STR_POOR Słaby STR_AVERAGE Średni STR_GOOD Dobry STR_EXCELLENT Znakomity STR_BUILD_NEW_BASE_UC BUDUJ NOWĄ BAZĘ STR_BASE_INFORMATION INFORMACJE O BAZIE STR_EQUIP_CRAFT WYPOSAŻENIE SAMOLOTÓW STR_BUILD_FACILITIES BUDUJ INSTALACJĘ STR_RESEARCH BADANIA STR_MANUFACTURE PRODUKCJA STR_TRANSFER_UC TRANSFER STR_PURCHASE_RECRUIT KUPNO/ZATRUDNIANIE STR_SELL_SACK_UC SPRZEDAŻ/ZWALNIANIE STR_GEOSCAPE KULA ZIEMSKA STR_XCOM_BASES Bazy xX-COMu STR_NAME Nazwa STR_AREA Teren STR_BUILD_NEW_BASE Buduj nową bazę STR_CANCEL Anuluj STR_COST_UC KOSZT> STR_CONSTRUCTION_TIME_UC CZAS KONSTRUOWANIA> STR_MAINTENANCE_UC UTRZYMANIE> STR_OK OK STR_INSTALLATION Instalacje STR_CURRENT_RESEARCH AKTUALNIE BADANE STR_SCIENTISTS_AVAILABLE Naukowców dostępnych> STR_SCIENTISTS_ALLOCATED Naukowców pracujących> STR_LABORATORY_SPACE_AVAILABLE Laboratoriów dostępnych> STR_RESEARCH_PROJECT BADANY PROJEKT STR_SCIENTISTS_ALLOCATED_UC NAUKOWCÓW PRACUJĄCYCH STR_PROGRESS POSTĘP STR_NEW_PROJECT Nowy projekt STR_NEW_RESEARCH_PROJECTS NOWE PROJEKTY STR_SCIENTISTS_AVAILABLE_UC NAUKOWCÓW DOSTĘPNYCH> STR_LABORATORY_SPACE_AVAILABLE_UC LABORATORIÓW DOSTĘPNYCH> STR_INCREASE Zwiększ STR_DECREASE Zmniejsz STR_START_PROJECT START BADAŃ STR_CURRENT_PRODUCTION AKTUALNIE PRODUKOWANE STR_ENGINEERS_AVAILABLE Inżynierów dostępnych> STR_ENGINEERS_ALLOCATED Inżynierów pracujących> STR_WORKSHOP_SPACE_AVAILABLE Warsztatów dostępnych> STR_CURRENT_FUNDS Stan konta> STR_ITEM PRZEDMIOT STR_ENGINEERS__ALLOCATED Inżynierów{NEWLINE} pracu-{NEWLINE} jących STR_UNITS_PRODUCED Wypro-{NEWLINE} duko-{NEWLINE} wano STR_TOTAL_TO_PRODUCE Zlecono{NEWLINE} do{NEWLINE}produkcji STR_COST__PER__UNIT Koszt{NEWLINE} za{NEWLINE}sztukę STR_DAYS_HOURS_LEFT Pozostało{NEWLINE}dni/godzin STR_NEW_PRODUCTION Nowa produkcja STR_PRODUCTION_ITEMS Przedmioty do produkcji STR_CATEGORY KATEGORIA STR_START_PRODUCTION ROZPOCZĘCIE PRODUKCJI STR_ENGINEER_HOURS_TO_PRODUCE_ONE_UNIT roboczogodzin na jedną sztukę STR_COST_PER_UNIT_ Koszt jednej sztuki> $ STR_WORK_SPACE_REQUIRED Warsztatów wymaganych> STR_SPECIAL_MATERIALS_REQUIRED WYMAGANE SPECJALNE MATERIAŁY STR_ITEM_REQUIRED WYMAGANY{NEWLINE}PRZEDMIOT STR_UNITS_REQUIRED SZTUK{NEWLINE}WYMAGANYCH STR_UNITS_AVAILABLE SZTUK{NEWLINE}DOSTĘPNYCH STR_STOP_PRODUCTION PRZERWANIE PRODUKCJI STR_ENGINEERS_AVAILABLE_UC INŻYNIERÓW DOSTĘPNYCH> STR_WORKSHOP_SPACE_AVAILABLE_UC WARSZTATÓW DOSTĘPNYCH> STR_ENGINEERS Inżynierów STR_ALLOCATED pracujących STR_INCREASE_UC ZWIĘKSZ STR_DECREASE_UC ZMNIEJSZ STR_UNITS_TO Zlecono do STR_PRODUCE produkcji STR_PURCHASE_HIRE_PERSONNEL Kupno/Zatrudnianie personelu STR_COST_OF_PURCHASES Wartość zakupów> STR_COST_PER_UNIT_UC KOSZT ZA SZTUKĘ STR_QUANTITY_UC SZTUK STR_PERSONNEL_AVAILABLE_PERSONNEL_TOTAL DOSTĘPNY PERSONEL : CAŁY PERSONEL> STR_SOLDIERS Żołnierze STR_SCIENTISTS Naukowcy STR_SPACE_USED_SPACE_AVAILABLE UŻYWANA PRZESTRZEŃ : DOSTĘPNA PRZESTRZEŃ> STR_LIVING_QUARTERS Kwatery STR_STORES Magazyny STR_LABORATORIES Laboratoria STR_WORK_SHOPS Warsztaty STR_HANGARS Hangary STR_SHORT_RANGE_DETECTION Radary krótkiego zasięgu STR_DEFENCE_STRENGTH Obronność STR_TRANSFERS_UC TRANSFERY STR_TRANSFERS Transfery STR_ARRIVAL_TIME_HOURS Godzin do przysłania STR_COST_ Koszt> $ STR_AREA_ Teren> STR_BASE_NAME Nazwa bazy STR_SELECT_POSITION_FOR_ACCESS_LIFT WYBIERZ POŁOŻENIE WINDY STR_TRANSFER Transfer STR_AMOUNT_TO_TRANSFER SZTUK DO{NEWLINE}TRANSFERU STR_SELECT_DESTINATION_BASE Wybierz bazę docelową STR_COST Koszt STR_VICTORY_1 Po wejściu do sali zobaczyłeś 'Mózg' Obcych - obiekt Twoich poszukiwań. Zanim postanowiłeś strzelić skomunikował się z Tobą poprzez ekran w swojej bazie. Nim podjąłeś decyzję o pociągnięciu za spust błagał Cię, abyś wysłuchał Jego argumentów będących za nie zabijaniem Go... STR_VICTORY_2 'Mózg' wyświetlił na ekranie: 'Wiele milionów lat temu planeta zwana przez Was Marsem była pełna życia. Życie zostało sprowadzone na tą jałową planetę, tak samo jak na Waszą: przez naszą cywilizację. Przez miliony lat odwiedzaliśmy Waszą planetę i genetycznie rozwijaliśmy Wasz gatunek. Nie możecie nas zabić, jesteście częścią nas... STR_VICTORY_3 Jesteś w centrum byłej marsjańskiej cywilizacji. Piramidy zostały wybudowane miliony lat przed Wami przez gatunek, który jest Waszym przodkiem. Nie ma planety poza naszym zasięgiem. Ta możliwość powinna być wkrótce także i Wasza. Wszyscy prosimy Was o współpracę...' STR_GAME_OVER_1 Obcym udało się wytępić prawie całą ludzkość, niszcząc miasta oraz zatruwając powietrze i wodę. Opór ziemskich armii był daremny w starciu z o wiele wyższą technologią. Pokolenia, które przetrwały cierpią z powodu okropnych mutacji, jak i ucieczek przed tępiącymi ludzi Obcymi. Wielu ludzi przebywa w obozach pracy pomagając przekształcać Ziemię w kolonię Obcych, która jest częścią pewnego nieznanego imperium. STR_GAME_OVER_2 Wiedza zdobyta przez projekt xX-COM została utracona na zawsze. Nie udało Ci się ochronić Ziemi. STR_VICTORY_4 'Mózg' Obcych został rozerwany przez wybuch gorącej plazmy przez co cała armia Obcych została pokonana. STR_VICTORY_5 Gdy tylko Obcy stracili Marsa stracili też Ziemię. Niedługo potem dano ludzkości Marsa oraz technologię zdobytą przez xX-COM, by ziemska cywilizacja jeszcze bardziej rozkwitła. Zagrożenie ze strony Obcych zniknęło, ale za jakiś czas kto wie... STR_YOU_HAVE_FAILED Nie udało Ci się powstrzymać najazdu Obcych. Państwa sponsorujące xX-COM, jedne po drugim, podpisały pakty obiecujące dostęp do technologii Obcych - w myśl dobrobytu i pokoju. Jednak niebawem stało się jasne, że Obcy mają inne plany... STR_TOTAL_UC SUMA STR_INCOME Dochód STR_EXPENDITURE Wydatek STR_MAINTENANCE Utrzymanie STR_BALANCE Bilans STR_UFO_ACTIVITY_IN_AREAS Aktywność NOLi na terenach STR_UFO_ACTIVITY_IN_COUNTRIES Aktywność NOLi w krajach STR_XCOM_ACTIVITY_IN_AREAS Aktywność xX-COMu na terenach STR_XCOM_ACTIVITY_IN_COUNTRIES Aktywność xX-COMu w krajach STR_FINANCE Finanse STR_ST -szy STR_ND -gi STR_RD -ci STR_TH -y STR_NOT_ENOUGH_SPECIAL_MATERIALS_TO_PRODUCE Za mało specjalnego materiału by produkować{NEWLINE} STR_NOT_ENOUGH_MONEY_TO_PRODUCE Za mało pieniędzy by produkować{NEWLINE} STR_PRODUCTION_COMPLETE Produkcja zakończona:{NEWLINE} STR_PRODUCTION_OF Produkcja{NEWLINE} STR__AT__ {NEWLINE}w bazie{NEWLINE} STR_IS_COMPLETE {NEWLINE}zakończona. STR_OK_5_SECS OK - CZAS: 5 SEK. STR_RESEARCH_COMPLETED Badania zakończone STR_VIEW_REPORTS ZOBACZ RAPORT STR_WE_CAN_NOW_RESEARCH Możemy teraz badać STR_WE_CAN_NOW_PRODUCE Możemy teraz produkować STR_SUNDAY NIEDZIELA STR_MONDAY PONIEDZIAŁEK STR_TUESDAY WTOREK STR_WEDNESDAY ŚRODA STR_THURSDAY CZWARTEK STR_FRIDAY PIĄTEK STR_SATURDAY SOBOTA STR_NOT_ENOUGH Brakuje STR_TO_REFUEL by zatankować STR_TO_REARM by przezbroić STR_AT_ w bazie STR_UFO_IS_NOT_RECOVERED Nie przejęto NOLa STR_UFO_IS_RECOVERED Przejęto NOLa STR_CRAFT_IS_LOST Stracono samolot STR_TERROR_CONTINUES Terror trwa STR_ALIENS_DEFEATED Obcy pokonani STR_BASE_IS_LOST Stracono bazę STR_BASE_IS_SAVED Uratowano bazę STR_ALIEN_BASE_STILL_INTACT Baza Obcych wciąż istnieje STR_ALIEN_BASE_DESTROYED Baza Obcych zniszczona STR_ALIENS_KILLED ZABITYCH OBCYCH STR_ALIEN_CORPSES_RECOVERED ZNALEZIONYCH CIAŁ OBCYCH STR_LIVE_ALIENS_RECOVERED ZNALEZIONYCH ŻYWYCH OBCYCH STR_ALIEN_ARTIFACTS_RECOVERED ZNALEZIONYCH PRZEDMIOTÓW OBCYCH STR_ALIEN_BASE_CONTROL_DESTROYED ZNISZCZONYCH STEROWNI BAZY OBCYCH STR_CIVILIANS_KILLED_BY_ALIENS CYWILÓW ZABITYCH PRZEZ OBCYCH STR_CIVILIANS_KILLED_BY_XCOM_OPERATIVES CYWILÓW ZABITYCH PRZEZ ŻOŁNIERZY xX-COMu STR_CIVILIANS_SAVED CYWILÓW URATOWANYCH STR_XCOM_OPERATIVES_KILLED ŻOŁNIERZY xX-COMu ZABITYCH STR_XCOM_OPERATIVES_RETIRED_THROUGH_INJURY ŻOŁNIERZY xX-COMu ZDYMISJONOWANYCH ZA SZKODY STR_XCOM_OPERATIVES_MISSING_IN_ACTION ŻOŁNIERZY xX-COMu ZAGINIONYCH W AKCJI STR_TANKS_DESTROYED ZNISZCZONYCH CZOŁGÓW STR_XCOM_CRAFT_LOST ZAGINIONYCH SAMOLOTÓW xX-COMu STR_UFO_RECOVERY PRZEJĘTE POZOSTAŁOŚCI NOLa STR_ALIEN_BASE_RECOVERY PRZEJĘTE POZOSTAŁOŚCI BAZY OBCYCH STR_UNDER_ATTACK zaatakowano! STR_BASE_DEFENSES_INITIATED ZAINICJOWANO SYSTEMY OBRONNE BAZY STR_GRAV_SHIELD_REPELS_UFO ODPYCHACZ GRAWITACYJNY ODPYCHA NOLa! STR_FIRING STRZELA STR_HIT TRAFIONO! STR_UFO_DESTROYED NOL ZNISZCZONY! STR_MISSED PUDŁO! STR_SELL_ITEMS_SACK_PERSONNEL Sprzedaż przedmiotów/Zwalnianie personelu STR_VALUE_OF_SALES WARTOŚĆ SPRZEDAŻY> STR_FUNDS KONTO> STR_SELL_SACK Sprzedaj/Zwolnij STR_VALUE Wartość STR_CRAFT_ SAMOLOT> STR_UFO_CRASH_RECOVERY PRZEJĘCIE ROZBITEGO NOLa STR_UFO_CRASH_RECOVERY_BRIEFING Zachowaj ostrożność! Obcy mogą być aktywni w NOLu i w pobliżu miejsca katastrofy. Misja będzie zakończona powodzeniem, gdy wszystkie jednostki wroga zostaną wyeliminowane lub zneutralizowane. Nastąpi wtedy przejęcie pozostałości NOLa, przedmiotów i ciał Obcych. By przerwać misję powróć żołnierzami xX-COMu do transportowca i kliknij na ikonę q . STR_UFO_GROUND_ASSAULT PRZEJĘCIE NOLa NA LĄDOWISKU STR_UFO_GROUND_ASSAULT_BRIEFING Zbadaj lądowisko i, jeśli to możliwe, wejdź do NOLa. Misja będzie zakończona powodzeniem, gdy wszystkie jednostki wroga zostaną wyeliminowane lub zneutralizowane. Nastąpi wtedy przejęcie pozostałości NOLa, przedmiotów i ciał Obcych. By przerwać misję powróć żołnierzami xX-COMu do transportowca i kliknij na ikonę q . STR_BASE_DEFENCE OBRONA BAZY STR_BASE_UC_ BAZA> STR_BASE_DEFENCE_BRIEFING W pobliżu wylądował statek Obcych. Baza jest w wielkim niebezpieczeństwie. Standardową procedurą w takiej sytuacji jest ewakuacja całego niewalczącego personelu wszystkimi dostępnymi samolotami xX-COMu. Jednostki Obcych mogły wejść do bazy przez drzwi hangaru lub windę. Obroń bazę i jej istotne instalacje za wszelką cenę. To jest walka aż do śmierci. Jeśli klikniesz na ikonę q poniesiesz porażkę i stracisz bazę. STR_ALIEN_BASE_ASSAULT NAPAD NA BAZĘ OBCYCH STR_ALIEN_BASE_ASSAULT_BRIEFING Żołnierze xX-COMu znaleźli wejście do bazy Obcych. Sterownie bazy mają zostać zniszczone, aby wysadzić bazę. Misja zostanie zakończona, gdy wszyscy wrogowie zostaną wyeliminowani bądź zneutralizowani lub gdy Twój oddział wróci do zielonego obszaru będącego wyjściem i gdy klikniesz na ikonę q . Powrócisz wtedy do swojego transportowca. STR_CYDONIA_BRIEFING Przybyłeś do Cydonii. Znalazłeś wejście do wielkiego podziemnego kompleksu niedaleko marsjańskiego Sfinksa. Musisz zniszczyć 'Mózg' Obcych, który kontroluje działalność wszystkich Obcych. Los ludzkości jest w Twoich rękach.... STR_TERROR_SITE_UC MIEJSCE TERRORU- STR_TERROR_MISSION MISJA ANTYTERRORYSTYCZNA STR_TERROR_MISSION_BRIEFING Misja będzie zakończona powodzeniem, gdy wszystkie jednostki wroga zostaną zneutralizowane lub wyeliminowane. Musisz spróbować uratować życie każdego cywila w rejonie przez zneutralizowanie zagrożenia ze strony Obcych. By przerwać misję powróć żołnierzami xX-COMu do transportowca i kliknij na ikonę q . STR_NO_FREE_HANGARS_FOR_CRAFT_PRODUCTION BRAK WOLNEGO HANGARU DLA PRODUKOWANEGO SAMOLOTU!{SMALLLINE}Każdy samolot przydzielony bazie, przenoszony do bazy, kupowany lub produkowany wymaga jednego hangaru. Wybuduj nowy hangar lub przenieś jakiś samolot do innej bazy. STR_NO_FREE_HANGARS_FOR_PURCHASE BRAK WOLNEGO HANGARU DLA KUPOWANEGO SAMOLOTU!{SMALLLINE}Każdy samolot przydzielony bazie, przenoszony do bazy, kupowany lub produkowany wymaga jednego hangaru. Wybuduj nowy hangar lub przenieś jakiś samolot do innej bazy. STR_NO_FREE_HANGARS_FOR_TRANSFER BRAK WOLNEGO HANGARU DLA PRZENOSZONEGO SAMOLOTU!{SMALLLINE}Każdy samolot przydzielony bazie, przenoszony do bazy, kupowany lub produkowany wymaga jednego hangaru. Wybuduj nowy hangar lub przenieś jakiś samolot do innej bazy. STR_CANNOT_BUILD_HERE NIE MOŻNA TU BUDOWAĆ!{SMALLLINE}Budowana instalacja musi sąsiadować z istniejącą. STR_NO_FREE_ACCOMODATION BRAK WOLNYCH KWATER!{SMALLLINE}Brak wolnych kwater w bazie docelowej. STR_NOT_ENOUGH_WORK_SPACE BRAK WOLNEGO MIEJSCA W WARSZTATACH!{SMALLLINE}Wybuduj nowe warsztaty lub zmniejsz prace nad jakimś projektem. STR_NOT_ENOUGH_MONEY BRAK PIENIĘDZY! STR_NOT_ENOUGH_TRANSFER_SUPPORT BRAK ŚRODKÓW NA TRANSFER!{SMALLLINE}Poczekaj, aż dotrą na miejsce obecne przesyłki i zakupy. STR_NO_MORE_SOLDIERS_ALLOWED NIE MA WIĘCEJ ŻOŁNIERZY!{SMALLLINE}W tej chwili nie ma więcej chętnych żołnierzy. STR_NOT_ENOUGH_STORE_SPACE BRAK MIEJSCA W MAGAZYNACH!{SMALLLINE}Wybuduj nowe magazyny lub przenieś część zapasów do innej bazy. STR_NOT_ENOUGH_LIVING_SPACE BRAK WOLNYCH KWATER!{SMALLLINE}Wybuduj nowe kwatery lub przenieś część personelu do innej bazy. STR_NO_MORE_EQUIPMENT_ALLOWED_ON_BOARD BRAK MIEJSCA NA POKŁADZIE!{SMALLLINE}Możesz wziąć na pokład maksymalnie 80 przedmiotów. STR_LAUNCH_INTERCEPTION WYSYŁANIE SAMOLOTÓW STR_CRAFT SAMOLOT STR_STATUS STATUS STR_BASE BAZA STR_READY GOTOWY STR_OUT WYSŁANY STR_REPAIRS NAPRAWIANY STR_REFUELLING TANKOWANY STR_REARMING UZBRAJANY STR_TARGET CEL: STR_TARGET_WAY_POINT PUNKT KONTROLNY STR_ARE_YOU_SURE_CYDONIA Jesteś pewien, że chcesz wysłać ten samolot na misję do Cydonii? STR_YES TAK STR_NO NIE STR_SELECT_DESTINATION WYBIERZ CEL STR_CYDONIA CYDONIA STR_SELECT_SITE_FOR_NEW_BASE WYBIERZ MIEJSCE NA NOWĄ BAZĘ STR_RETURN_TO_BASE POWRÓT DO BAZY STR_SELECT_NEW_TARGET WYBIERZ NOWY CEL STR_PATROL PATROL STR_STATUS_ STATUS> STR_DAMAGED_RETURNING_TO_BASE USZKODZONY - WRACA DO BAZY STR_LOW_FUEL_RETURNING_TO_BASE REZERWA - WRACA DO BAZY STR_PATROLLING PATROLUJE STR_TAILING_UFO ŚLEDZI NOLa STR_INTERCEPTING_UFO PRZECHWYTUJE NOLa- STR_RETURNING_TO_BASE WRACA DO BAZY STR_DESTINATION_ALIEN_BASE CEL: BAZA OBCYCH- STR_DESTINATION_CRASH_SITE CEL: ROZBITY NOL- STR_DESTINATION_LANDING_SITE CEL: LĄDOWISKO NOLa- STR_DESTINATION_WAY_POINT CEL: PUNKT KONTROLNY- STR_SPEED_ PRĘDKOŚĆ> STR_MAXIMUM_SPEED_UC PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA> STR_ALTITUDE_ WYSOKOŚĆ> STR_VERY_LOW NIZIUTKA STR_LOW_UC NISKA STR_HIGH_UC ŚREDNIA STR_VERY_HIGH DUŻA STR_FUEL PALIWO> STR_WEAPON_1 BROŃ-L> STR_NONE_UC BRAK STR_ROUNDS_ NABOI> STR_WEAPON_2 BROŃ-P> STR_HOSTILE WROGI STR_NEUTRAL NEUTRALNY STR_FRIENDLY PRZYJACIELSKI STR_COMMITTED SPRZYMIERZONY STR_GAME_OPTIONS OPCJE GRY STR_LOAD_GAME ZAŁADUJ GRĘ STR_SAVE_GAME ZAPISZ GRĘ STR_INTERCEPTION_CRAFT SAMOLOTY STR_BASE_ Baza> STR_NAME_UC NAZWA STR_AMMO_ AMUNICJA> STR_CREW ZAŁOGA STR_EQUIPMENT_UC SPRZĘT STR_ARMOR PANCERZ STR_MAX MAKS.> STR_ROOKIE Rekrut STR_SQUADDIE Kapral STR_SERGEANT Sierżant STR_CAPTAIN Kapitan STR_COLONEL Pułkownik STR_COMMANDER Generał STR_SELECT_SQUAD_FOR Wybierz żołnierzy> STR_SPACE_AVAILABLE WOLNE MIEJSCE> STR_SPACE_USED UŻYTE MIEJSCE> STR_RANK RANGA STR_WOUNDED RANNY STR_EQUIPMENT_FOR Wybierz sprzęt> STR_ARM Broń STR_DEFENCE_VALUE Obronność STR_HIT_RATIO Celność STR_READY_TO_LAND_NEAR jest gotowy{NEWLINE}wylądować przy: STR_BEGIN_MISSION Zacząć misję? STR_SELECT_ARMAMENT Wybierz uzbrojenie STR_AMMUNITION_UC AMUNICJA STR_ARMAMENT BROŃ STR_AVAILABLE DOSTĘPNA STR_NOT_AVAILABLE BRAK STR_SELECT_ARMOR_FOR WYBIERZ PANCERZ> STR_TYPE TYP STR_PERSONAL_ARMOR_UC PANCERZ CIENKI STR_POWER_SUIT_UC PANCERZ GRUBY STR_FLYING_SUIT_UC PANCERZ LATAJĄCY STR_SELECT_ARMOR Wybierz pancerz STR_NORTH PÓŁNOC STR_NORTH_EAST PÓŁNOCNY WSCHÓD STR_EAST WSCHÓD STR_SOUTH_EAST POŁUDNIOWY WSCHÓD STR_SOUTH POŁUDNIE STR_SOUTH_WEST POŁUDNIOWY ZACHÓD STR_WEST ZACHÓD STR_NORTH_WEST PÓŁNOCNY ZACHÓD STR_SELECT_ACTION WYBIERZ ZADANIE STR_CONTINUE_INTERCEPTION_PURSUIT KONTYNUUJ POŚCIG PRZECHWYTUJĄCY STR_PURSUE_WITHOUT_INTERCEPTION ŚCIGAJ BEZ PRZECHWYTYWANIA STR_VERY_LARGE WIELKI STR_LARGE DUŻY STR_MEDIUM_UC ŚREDNI STR_SMALL MAŁY STR_VERY_SMALL MALEŃKI STR_GROUND ZIEMIA STR_DETECTED ZOSTAŁ WYKRYTY. STR_SIZE_UC WIELKOŚĆ STR_ALTITUDE WYSOKOŚĆ STR_HEADING KURS STR_SPEED PRĘDKOŚĆ STR_CENTER_ON_UFO_TIME_5_SECS WSKAŻ NOLa - CZAS: 5 SEK. STR_TRACKING_LOST ZNIKNĄŁ Z RADARU STR_REDIRECT_CRAFT WYBIERZ NOWE ZADANIE STR_GO_TO_LAST_KNOWN_UFO_POSITION LEĆ DO OSTATNIEJ ZNANEJ POZYCJI NOLa STR_UFO_ NOL- STR_ALIEN_BASE_ BAZA OBCYCH- STR_CRASH_SITE_ ROZBITY NOL- STR_LANDING_SITE_ LĄDOWISKO NOLa- STR_WAY_POINT_ PUNKT KONTROLNY- STR_TERROR_SITE_ MIEJSCE TERRORU- STR_HAS_REACHED osiągnął STR_DESTINATION cel: STR_NOW_PATROLLING Teraz patroluje STR_ALIEN_ORIGINS Pochodzenie Obcych STR_THE_MARTIAN_SOLUTION Baza operacyjna Obcych STR_CYDONIA_OR_BUST Cydonia lub Bust STR_UFOPAEDIA NOLopedia STR_XCOM_CRAFT_ARMAMENT SAMOLOTY xX-COMu I ICH UZBROJENIE STR_HEAVY_WEAPONS_PLATFORMS SAMOBIEŻNA BROŃ CIĘŻKA STR_WEAPONS_AND_EQUIPMENT BROŃ I SPRZĘT STR_ALIEN_ARTIFACTS ARTEFAKTY OBCYCH STR_BASE_FACILITIES INSTALACJE BAZY STR_ALIEN_LIFE_FORMS OBCE FORMY ŻYCIA STR_ALIEN_RESEARCH_UC BADANIA NAD OBCYMI STR_UFO_COMPONENTS KOMPONENTY NOLi STR_UFOS NOLe STR_SELECT_ITEM WYBIERZ POZYCJĘ STR_AUTOPSY - autopsja STR_ACCELERATION PRZYŚPIESZENIE> STR_FUEL_CAPACITY POJEMNOŚĆ BAKÓW> STR_WEAPON_PODS PODWIESZEŃ NA BROŃ> STR_DAMAGE_CAPACITY_UC WYTRZYMAŁOŚĆ> STR_CARGO_SPACE MIEJSCA NA POKŁADZIE> STR_HWP_CAPACITY ŁADOWNOŚĆ SBCów> STR_DAMAGE Siła rażenia............. STR_RANGE Zasięg..................... STR_KM km STR_ACCURACY Celność................ STR_RE_LOAD_TIME Czas przeładunku.... STR_S sek. STR_ARMOR_PIERCING PENETRUJĄCA STR_INCENDIARY ZAPALAJĄCA STR_HIGH_EXPLOSIVE_UC EKSPLODUJĄCA STR_LASER_BEAM WIĄZKA LASERA STR_PLASMA_BEAM_UC WIĄZKA PLAZMY STR_STUN_UC OGŁUSZAJĄCA STR_SHOT_TYPE TYP STRZAŁU> STR_ACCURACY_UC CELNOŚĆ> STR_TU_COST CZAS> STR_DAMAGE_UC SIŁA RAŻENIA STR_AMMO AMUNICJA STR_AUTO Seryjny STR_SNAP Pośpieszny STR_AIMED Wycelowany STR_CONSTRUCTION_TIME Czas konstruowania STR_REMOVE_THIS_OG dni STR_CONSTRUCTION_COST Koszt konstruowania STR_MAINTENANCE_COST Koszt utrzymania STR_LOW Nisko STR_MEDIUM Średnio STR_HIGH Wysoko STR_CRAFT_WEAPON Broń samolotów STR_CRAFT_AMMUNITION Amunicja samolotów STR_HEAVY_WEAPONS_PLATFORM Samobieżna Broń Ciężka STR_WEAPON Broń STR_AMMUNITION Amunicja STR_EQUIPMENT Sprzęt STR_ALIEN_CORPSE Ciało Obcego STR_UFO_COMPONENT Komponent NOLa STR_PERSONAL_ARMOR Pancerz Obcych STR_RAW_MATERIALS Surowiec STR_HWP_CANNON_SHELLS Pocisk SBCa STR_ALIEN Obcy STR_SECTOID Sektoid STR_SNAKEMAN Wężownik STR_ETHEREAL Eterel STR_MUTON Muton STR_FLOATER Lewiton STR_CELATID Celatyd STR_SILACOID Krzemoid STR_CHRYSSALID Krystalid STR_REAPER Rozrywacz STR_SECTOPOD Sektopod STR_CYBERDISC CyberDysk STR_LIVE_COMMANDER Dowódca STR_LIVE_LEADER Lider STR_LIVE_ENGINEER Inżynier STR_LIVE_MEDIC Medyk STR_LIVE_NAVIGATOR Nawigator STR_LIVE_SOLDIER Żołnierz STR_LIVE_TERRORIST Terrorysta STR_UFO_POWER_SOURCE Reaktor antymaterii STR_UFO_NAVIGATION System nawigacyjny NOLi STR_UFO_CONSTRUCTION Konstrukcja NOLi STR_ALIEN_FOOD Pokarm Obcych STR_ALIEN_REPRODUCTION Reprodukcja Obcych STR_ALIEN_ENTERTAINMENT Sprzęt rekreacyjny Obcych STR_ALIEN_SURGERY Sprzęt chirurgiczny Obcych STR_EXAMINATION_ROOM Laboratoria Obcych STR_ALIEN_ALLOYS Obce stopy metali STR_ALIEN_HABITAT Środowisko Obcych STR_POWER_SUIT Pancerz gruby STR_FLYING_SUIT Pancerz latający STR_HWP_ROCKETS Rakieta SBCa STR_HWP_FUSION_BOMB Rakieta fuzyjna SBCa STR_LASER_WEAPONS Broń laserowa STR_NEW_FIGHTER_CRAFT Nowy samolot myśliwski STR_NEW_FIGHTER_TRANSPORTER Nowy transportowiec STR_ULTIMATE_CRAFT Samolot kosmiczny STR_LASER_PISTOL Pistolet laserowy STR_LASER_RIFLE Karabin laserowy STR_HEAVY_LASER Ciężki laser STR_LASER_CANNON Działko laserowe STR_PLASMA_CANNON Działko plazmowe STR_FUSION_MISSILE Wyrzutnia fuzyjna STR_LASER_DEFENCE Obrona laserowa STR_PLASMA_DEFENCE Obrona plazmowa STR_FUSION_DEFENCE Obrona fuzyjna STR_GRAV_SHIELD Odpychacz grawitacyjny STR_MIND_SHIELD Osłona fal mózgowych STR_PSI_LAB PsiLab STR_MOTION_SCANNER Skaner ruchu STR_MEDI_KIT Apteczka STR_TANK_CANNON Czołg STR_TANK_ROCKET_LAUNCHER Czołg rakietowy STR_TANK_LASER_CANNON Czołg laserowy STR_HOVERTANK_PLASMA Poduszkowiec plazmowy STR_HOVERTANK_LAUNCHER Poduszkowiec fuzyjny STR_STINGRAY_LAUNCHER Wyrzutnia mała STR_AVALANCHE_LAUNCHER Wyrzutnia duża STR_CANNON Działko STR_FUSION_BALL_LAUNCHER Wyrzutnia fuzyjna STR_PLASMA_BEAM Działko plazmowe STR_STINGRAY_MISSILES Pocisk mały STR_AVALANCHE_MISSILES Pocisk duży STR_CANNON_ROUNDS_X50 Naboje działka (50 sztuk) STR_FUSION_BALL Pocisk fuzyjny STR_SOLDIER Żołnierz STR_SCIENTIST Naukowiec STR_ENGINEER Inżynier STR_NORTH_AMERICA Ameryka Pn. STR_ARCTIC Arktyka STR_ANTARCTICA Antarktyda STR_SOUTH_AMERICA Ameryka Pd. STR_EUROPE Europa STR_NORTH_AFRICA Afryka pn. STR_SOUTHERN_AFRICA Afryka pd. STR_CENTRAL_ASIA Azja centralna STR_SOUTH_EAST_ASIA Azja pd.-wsch. STR_SIBERIA Syberia STR_AUSTRALASIA Australia STR_PACIFIC Pacyfik STR_NORTH_ATLANTIC Atlantyk pn. STR_SOUTH_ATLANTIC Atlantyk pd. STR_INDIAN_OCEAN Indyk STR_ALIEN_RESEARCH Badania Obcych STR_ALIEN_HARVEST Żniwa Obcych STR_ALIEN_ABDUCTION Porwania Obcych STR_ALIEN_INFILTRATION Infiltracja Obcych STR_ALIEN_BASE Baza Obcych STR_ALIEN_TERROR Terror Obcych STR_ALIEN_RETALIATION Odwet Obcych STR_ALIEN_SUPPLY Zaopatrzenie Obcych STR_POWER_SOURCES Źródło energii STR_MAXIMUM_SPEED Prędkość maksymalna STR_HYPER_WAVE_DECODER_UC DEKODER HIPERFAL STR_SKYRANGER TRANSPORTER STR_LIGHTNING ŚCIGACZ STR_AVENGER NISZCZYCIEL STR_INTERCEPTOR PATROLOWIEC STR_FIRESTORM MYŚLIWIEC STR_UFO NOL STR_STINGRAY POCISK MAŁY STR_AVALANCHE POCISK DUŻY STR_CANNON_UC DZIAŁKO STR_FUSION_BALL_UC WYRZUTNIA FUZYJNA STR_LASER_CANNON_UC DZIAŁKO LASEROWE STR_DAMAGE_CAPACITY Wytrzymałość STR_WEAPON_POWER Siła rażenia STR_WEAPON_RANGE Zasięg broni STR_ACCESS_LIFT Winda STR_LABORATORY Laboratoria STR_WORKSHOP Warsztaty STR_SMALL_RADAR_SYSTEM Radar krótkiego zasięgu STR_LARGE_RADAR_SYSTEM Radar dalekiego zasięgu STR_MISSILE_DEFENSES Obrona rakietowa STR_GENERAL_STORES Magazyny STR_ALIEN_CONTAINMENT Izolatki dla Obcych STR_LASER_DEFENSES Obrona laserowa STR_PLASMA_DEFENSES Obrona plazmowa STR_FUSION_BALL_DEFENSES Obrona fuzyjna STR_PSIONIC_LABORATORY Psioniczne Laboratoria STR_HYPER_WAVE_DECODER Dekoder HiperFal STR_HANGAR Hangar STR_USA USA STR_RUSSIA ROSJA STR_UK BRYTANIA STR_FRANCE FRANCJA STR_GERMANY NIEMCY STR_ITALY WŁOCHY STR_SPAIN HISZPANIA STR_CHINA CHINY STR_JAPAN JAPONIA STR_INDIA INDIE STR_BRAZIL BRAZYLIA STR_AUSTRALIA AUSTRALIA STR_NIGERIA NIGERIA STR_SOUTH_AFRICA RPA STR_EGYPT EGIPT STR_CANADA KANADA STR_FLOATER_SOLDIER Lewiton Żołnierz STR_FLOATER_NAVIGATOR Lewiton Nawigator STR_FLOATER_MEDIC Lewiton Medyk STR_FLOATER_ENGINEER Lewiton Inżynier STR_FLOATER_LEADER Lewiton Lider STR_FLOATER_COMMANDER Lewiton Dowódca STR_TANK SBC STR_CIVILIAN Cywil STR_JAN Sty STR_FEB Lut STR_MAR Mar STR_APR Kwi STR_MAY Maj STR_JUN Cze STR_JUL Lip STR_AUG Sie STR_SEP Wrz STR_OCT Paź STR_NOV Lis STR_DEC Gru STR_INTERNATIONAL_RELATIONS Stosunki międzynarodowe STR_COUNTRY Kraj STR_FUNDING Dotacje STR_CHANGE Zmiana STR_WEAPON_SYSTEMS SYSTEMY{NEWLINE} BRONI STR_HWPS SBCów STR_DAMAGE_UC_ USZKODZENIA> STR_ACCESS_LIFT_UFOPEDIA Winda umożliwia dostarczanie sprzętu i personelu do i na zewnątrz podziemnej bazy. Jest to zawsze pierwsza instalacja konstruowana w miejscu nowej bazy. Przez obszar windy mogą wtargnąć potencjalne siły wroga. STR_LIVING_QUARTERS_UFOPEDIA Każdy blok kwater ma miejsce dla 50-ciu osób personelu. Instalacja zapewnia miejsce na odpoczynek oraz na spanie i spożywanie posiłków. STR_LABORATORY_UFOPEDIA Do 50-ciu naukowców może pracować w bloku laboratoriów. Laboratoria są wyposażone w najnowszą aparaturę do badań materiałowych oraz z dziedzin biochemii i kosmologii. Zapewniony jest też uprzywilejowany dostęp do najlepszych laboratoriów naukowych na całym świecie, włącznie z instytutami wojskowymi. STR_WORKSHOP_UFOPEDIA Warsztaty posiadają całe potrzebne wyposażenie służące do produkcji sprzętu zaprojektowanego lub przebadanego w laboratoriach naukowych. W warsztatach może pracować do 50-ciu inżynierów, ale konstruowane przedmioty również wymagają trochę miejsca. STR_SMALL_RADAR_SYSTEM_UFOPEDIA Radar krótkiego zasięgu jest efektywny w promieniu ponad 550-ciu km i jest połączony z systemami satelitarnymi do poszukiwań obiektów naziemnych. Każdy radar ma 5% szans na wykrycie obiektu średniej wielkości w ciągu 10-ciu minut. STR_LARGE_RADAR_SYSTEM_UFOPEDIA Radar dalekiego zasięgu jest efektywny w promieniu ponad 830-tu km i jest połączony z systemami satelitarnymi do poszukiwań obiektów naziemnych. Każdy radar ma 5% szans na wykrycie obiektu średniej wielkości w ciągu 10-ciu minut. STR_MISSILE_DEFENCES_UFOPEDIA Obrona rakietowa stanowi jakąś ochronę przed wrogim statkiem, który próbuje lądować w pobliżu bazy. STR_GENERAL_STORES_UFOPEDIA Cały sprzęt, broń, amunicja, zdobyte materiały i Samobieżna Broń Ciężka, z wyjątkiem sprzętu na pokładach samolotów, są przechowywane w magazynach. STR_ALIEN_CONTAINMENT_UFOPEDIA Izolatki dla Obcych posiadają specjalne środowisko utrzymujące Ich procesy życiowe. Instalacja ta może utrzymywać przy życiu do 10-ciu obcych form życia przebywających w oddzielnych pomieszczeniach. STR_LASER_DEFENCES_UFOPEDIA Obrona laserowa, dzięki promieniowaniu laserowemu, jest dobrą ochroną przed wrogim statkiem. STR_PLASMA_DEFENCES_UFOPEDIA Obrona plazmowa, dzięki rozpędzonym cząstkom, zapewnia mocną i skuteczną ochronę przed wrogim statkiem. STR_FUSION_BALL_DEFENCES_UFOPEDIA Obrona fuzyjna zapewnia najskuteczniejszą ochronę przed atakiem Obcych. Dzięki antymaterii pociski wytwarzają implozję, która niszczy wszystko w obrębie określonego promienia. STR_GRAV_SHIELD_UFOPEDIA Odpychacz grawitacyjny odpycha statek Obcych próbujący lądować w pobliżu bazy wystarczająco długo, by wszystkie systemy obronne bazy wystrzeliły ponownie. W praktyce podwaja to skuteczność każdego systemu obronnego bazy. STR_MIND_SHIELD_UFOPEDIA Dopóki statki Obcych polegają na odbiorze fal mózgowych do wykrywania obecności ludzi (a więc i baz), najefektywniejszym środkiem zaradczym przeciw wykryciu bazy jest tłumienie fal mózgowych emitowanych przez jej personel. Ta instalacja drastycznie redukuje szansę wykrycia bazy przez statek Obcych. STR_PSIONIC_LABORATORY_UFOPEDIA Psioniczne Laboratoria (w skrócie PsiLab-y) mogą oszacowywać potencjał psioniczny żołnierzy w bazie i zapewniać im niezbędne szkolenia zwiększające ich zdolności psioniczne. Każdy blok laboratoriów może szkolić do 10-ciu żołnierzy na raz. Szkoleni żołnierze są wyznaczani na początku każdego miesiąca. Zdolności psioniczne używane w połączeniu z PsiAmp-em mogą być stosowane do ataków psionicznych podczas walki. STR_HYPER_WAVE_DECODER_UFOPEDIA Komunikacja Obcych wykorzystuje wielowymiarowe fale (tzw. HiperFale), które rozchodzą się prawie natychmiastowo. Dekoder wychwytuje transmisje NOLi i dekoduje je. Daje to informację o typie NOLa, rasie Obcych i rodzaju Ich misji. STR_HANGAR_UFOPEDIA Każdy hangar może zawierać jeden samolot. Każdy z hangarów zawiera sprzęt służący do utrzymywania, tankowania i reperowania samolotów xX-COMu. Każdy samolot stacjonujący w bazie musi mieć przydzielony wolny hangar. Hangar nie może być używany przez inny samolot, nawet jeśli przydzielony mu samolot został wysłany na misję. STR_PISTOL_UFOPEDIA Standardowy półautomatyczny pistolet xX-COMu wysokiej mocy z 12-to nabojowym magazynkiem. STR_RIFLE_UFOPEDIA Ten bardzo celny karabin snajperski z celownikiem laserowym posiada magazynek na 20 naboi 6,7 mm. STR_HEAVY_CANNON_UFOPEDIA Ciężki karabin (CK) jest dewastacyjną, ale nieporęczną bronią. Jego wszechstronność wynika z faktu, że może przyjmować trzy typy amunicji - amunicję penetrującą ciężkiego karabinu, amunicję eksplodującą i zapalającą. STR_AUTO_CANNON_UFOPEDIA Karabin maszynowy (KM) łączy w sobie szybkostrzelność z mocą i wszechstronnością ciężkiego karabinu. STR_ROCKET_LAUNCHER_UFOPEDIA Ten rakietnik z celownikiem laserowym potrafi strzelać trzema różnymi typami rakiet. STR_LASER_PISTOL_UFOPEDIA Pistolet laserowy jest efektywną implementacją nowej technologii. Posiada wygodę klasycznego pistoletu, ale ma większą szybkość i celność oddawanych strzałów. STR_LASER_RIFLE_UFOPEDIA Karabin laserowy jest potężniejszą i celniejszą wersją wcześniejszego projektu pistoletu laserowego. STR_HEAVY_LASER_UFOPEDIA Ciężki laser jest nieporęczny, ale za to niezwykle efektywny. STR_GRENADE_UFOPEDIA Ten standardowy granat posiada dokładny i zaawansowany układ czasowy do precyzyjnej kontroli momentu zapłonu. STR_SMOKE_GRENADE_UFOPEDIA Granat dymny jest przydatny do tworzenia zasłony w przypadku walki na otwartej przestrzeni. Należy używać go ostrożnie, gdyż Obcy mogą wykorzystać zasłonę tak samo dobrze jak Ich przeciwnik. STR_PROXIMITY_GRENADE_UFOPEDIA Mina może być rzucona jak zwykły granat. Jednak po upadku uaktywnia się dopiero przez pobliski ruch. Aby używać jej odpowiednio wymagana jest duża wprawa i ostrożność. STR_HIGH_EXPLOSIVE_UFOPEDIA Ten materiał wybuchowy powinien być używany tylko do wyburzania. Trzymaj żołnierzy z daleka od wyburzanych obiektów. STR_MOTION_SCANNER_UFOPEDIA To nowoczesne urządzenie wykorzystuje różnorodne detektory i zaawansowane algorytmy komputerowe do wykrywania ruchu jednostek (wroga, własnych itp.). Ale efektywne używanie tego urządzenia wymaga pewnej praktyki. Podczas misji kliknij na ikonę skanera ruchu trzymanego w ręku. Z menu wybierz 'Skanuj'. Wyświetlacz skanera pokaże w centrum strzałkę wskazującą kierunek, w którym jest zwrócona twarz żołnierza (północ będzie na górze). Pulsujące plamy będą odpowiadać jednostkom, które ostatnio się ruszały. Większe lub szybciej poruszające się jednostki wygenerują większe plamy. Nieruchome jednostki w ogóle nie zostaną wykryte. STR_MEDI_KIT_UFOPEDIA Apteczką można leczyć, znieczulać oraz stymulować. Aby jej użyć trzeba stanąć twarzą przodem do żołnierza wymagającego leczenia. Jeśli żołnierz jest ogłuszony trzeba stanąć nad jego ciałem. Następnie trzeba kliknąć na ikonę apteczki i wybrać z menu 'Użyj apteczki'.{NEWLINE}LECZENIE> Części ciała z ranami śmiertelnymi będą czerwone. Kliknij na zranioną część ciała. Kliknij na przycisk 'Leczenie'. Zostanie wyleczona jedna rana śmiertelna i zostanie przywrócone trochę zdrowia.{NEWLINE}STYMULACJA> Zwiększa wytrzymałość i ocuca nieprzytomnego (ogłuszonego) żołnierza. Aby ocucić nieprzytomnego żołnierza musisz stać dokładnie nad jego ciałem.{NEWLINE}ZNIECZULANIE> Przywraca morale zranionego żołnierza nie większe jednak niż stracone przez niego zdrowie. STR_PSI_AMP_UFOPEDIA Psioniczny Amplifikator (w skrócie PsiAmp) może być używany tylko przez żołnierzy ze zdolnościami psionicznymi. Podczas walki kliknij na ikonę PsiAmp-a, wybierz typ, a potem kursorem obiekt ataku. Dostępne są dwa typy ataku psionicznego:{NEWLINE}PANIKA> Jeśli atak się powiedzie zmniejszą się morale obiektu co może spowodować jego panikę.{NEWLINE}HIPNOZA> Jeśli się powiedzie zyskasz wtedy bezpośrednią kontrolę nad jednostką przeciwnika tak, jakby była Twoją własną (z wyjątkiem dostępu do sprzętu rozmieszczonego na jednostce). Ten typ ataku trudniej jest przeprowadzić pomyślnie niż poprzedni. STR_STUN_ROD_UFOPEDIA To urządzenie może być użyte tylko w bezpośrednim kontakcie. Wstrząsem elektrycznym ogłuszy żywy organizm bez zabijania go. STR_THE_SUBJECT_HAS_DIED Podczas 'przesłuchiwania' jeniec zmarł z powodu urazów. STR_MIND_PROBE_UFOPEDIA Telepatnik jest urządzeniem komunikacyjnym Obcych, który pobiera informacje bezpośrednio z fal mózgowych. Jednostki xX-COMu mogą używać tego urządzenia w walce do wyświetlania charakterystyk Obcych. Kliknij na telepatniku, a potem na opcję 'Telepatia'. Następnie kliknij kursorem na Obcego. STR_PLASMA_PISTOL_UFOPEDIA Broń plazmowa jest śmiercionośną bronią Obcych bazującą na przyśpieszaniu cząstek we wnętrzu słabego pola antygrawitacyjnego. STR_PLASMA_RIFLE_UFOPEDIA To jest silnie dewastacyjna broń bazująca na przyśpieszaniu cząstek we wnętrzu słabego pola antygrawitacyjnego. STR_SIZE Rozmiar STR_THE_CORPSE_MAY_BE_RESEARCHED Można zbadać ciało, aby uzyskać raport z autopsji. STR_NOT_ENOUGH_AMMUNITION_TO_ARM Za mało amunicji by uzbroić STR_BLASTER_LAUNCHER_UFOPEDIA To jest wyrzutnik rakiet kierowanych, który strzela rakietami fuzyjnymi o dużej sile rażenia. Gdy klikniesz na rakietniku fuzyjnym będziesz mógł ustalić punkty kontrolne, przez które będzie miała przelatywać rakieta fuzyjna. Jeśli masz ustawioną wystarczającą ilość punktów kontrolnych kliknij na specjalną ikonę odpalającą. STR_SMALL_LAUNCHER_UFOPEDIA Mały wyrzutnik granatów głuszących. Bardzo przydatny do chwytania żywych okazów Obcych. STR_ALIEN_GRENADE_UFOPEDIA To urządzenie działa tak samo jak ziemski granat z wyjątkiem tego, że ma większą siłę rażenia. STR_SMALL_SCOUT Mały zwiadowca STR_MEDIUM_SCOUT Średni zwiadowca STR_LARGE_SCOUT Duży zwiadowca STR_HARVESTER Żniwiarka STR_ABDUCTER Porywacz STR_TERROR_SHIP Terrorowiec STR_BATTLESHIP Dewastator STR_SUPPLY_SHIP Zaopatrzeniowiec STR_RATING OCENA> STR_RATING_TERRIBLE OKROPNA! STR_RATING_POOR NĘDZNA! STR_RATING_OK OK! STR_RATING_GOOD DOBRA! STR_RATING_EXCELLENT ZNAKOMITA! STR_SCORE PUNKTY STR_XCOM_PROJECT_MONTHLY_REPORT MIESIĘCZNY RAPORT PROJEKTU xX-COM STR_MONTH Miesiąc> STR_COUNCIL_IS_GENERALLY_SATISFIED Rada krajów utrzymujących projekt jest ogólnie zadowolona z Twoich dotychczasowych postępów. STR_COUNCIL_IS_VERY_PLEASED Rada krajów utrzymujących projekt jest bardzo zadowolona z Twojego znakomitego postępu. Oby tak dalej! STR_COUNCIL_IS_DISSATISFIED Rada krajów utrzymujących projekt jest niezadowolona z Twojej działalności. Musisz poprawić swoją skuteczność działań wobec zagrożenia ze strony Obcych lub będzie Ci grozić zakończenie projektu. STR_YOU_HAVE_NOT_SUCCEEDED Nie udała Ci się obrona Ziemi przed inwazją Obcych. Rada krajów utrzymujących projekt niestety zdecydowała się go zakończyć. Każdy naród będzie rozwiązywał problem na własną rękę. Możemy mieć jedynie nadzieję, że potrafimy przyzwyczaić się do oczywistych sił zbrojnych wroga oraz, że powszechna ludność zżyje się z Przybyszami. STR_COUNTRY_IS_PARTICULARLY_PLEASED - kraj ten jest szczególnie zadowolony z Twoich lokalnych działalności eksterminacyjnych na jego terenie i zgodził się zwiększyć swoje dotacje. STR_COUNTRIES_ARE_PARTICULARLY_HAPPY - kraje te są szczególnie zadowolone z Twoich lokalnych działalności eksterminacyjnych na ich terenach i zgodziły się zwiększyć swoje dotacje. STR_AND i STR_COUNTRY_IS_UNHAPPY_WITH_YOUR_ABILITY - kraj ten jest szczególnie niezadowolony z Twoich lokalnych działalności eksterminacyjnych na jego terenie i zdecydował się zredukować swoje dotacje. STR_COUNTRIES_ARE_UNHAPPY_WITH_YOUR_ABILITY - kraje te są szczególnie niezadowolone z Twoich lokalnych działalności eksterminacyjnych na ich terenach i zdecydowały się zredukować swoje dotacje. STR_KNOTS km/h STR_COUNTRY_HAS_SIGNED_A_SECRET_PACT - kraj ten podpisał tajny pakt z nieznanymi siłami zbrojnymi Obcych i wycofał się z projektu. STR_COUNTRIES_HAVE_SIGNED_A_SECRET_PACT - kraje te podpisały tajne pakty z nieznanymi siłami zbrojnymi Obcych i wycofały się z projektu. STR_MONTHLY_RATING Miesięczna ocena> STR_FUNDING_CHANGE Zmiana funduszy> STR_COUNCIL_REDUCE_DEBTS Rada finansowa nie jest zadowolona z Twojego finansowego położenia. Musisz zmniejszyć swój dług poniżej 2 milionów dolarów lub projekt zostanie zakończony. STR_HYPER_WAVE_TRANSMISSIONS_ARE_DECODED ZDEKODOWANO TRANSMISJĘ HIPERFAL. STR_CRAFT_TYPE STATEK STR_RACE RASA STR_MISSION MISJA STR_ZONE REGION STR_ALLOCATE_RESEARCH Wyznacz badania STR_ALLOCATE_MANUFACTURE Wyznacz produkcję STR_NEW_YORK Nowy Jork STR_WASHINGTON Waszyngton STR_LOS_ANGELES Los Angeles STR_MONTREAL Montreal STR_HAVANA Hawana STR_MEXICO_CITY Meksyk STR_CHICAGO Chicago STR_VANCOUVER Vancouver STR_DALLAS Dallas STR_BRASILIA Brasilia STR_BOGOTA Bogota STR_BUENOS_AIRES Buenos Aires STR_SANTIAGO Santiago STR_RIO_DE_JANEIRO Rio de Janeiro STR_LIMA Lima STR_CARACAS Caracas STR_LONDON Londyn STR_PARIS Paryż STR_BERLIN Berlin STR_MOSCOW Moskwa STR_ROME Rzym STR_MADRID Madryt STR_BUDAPEST Budapeszt STR_LAGOS Lagos STR_CAIRO Kair STR_CASABLANCA Casablanca STR_PRETORIA Pretoria STR_NAIROBI Nairobi STR_CAPE_TOWN Kapsztad STR_KINSHASA Kinszasa STR_ANKARA Ankara STR_DELHI Delhi STR_KARACHI Karaczi STR_BAGHDAD Bagdad STR_TEHRAN Teheran STR_BOMBAY Bombaj STR_CALCUTTA Kalkuta STR_TOKYO Tokio STR_BEIJING Pekin STR_BANGKOK Bangkok STR_MANILA Manila STR_SEOUL Seul STR_SINGAPORE Singapur STR_JAKARTA Dżakarta STR_SHANGHAI Szanghaj STR_HONG_KONG Hongkong STR_NOVOSIBIRSK Nowosybirsk STR_CANBERRA Canberra STR_WELLINGTON Wellington STR_MELBOURNE Melbourne STR_PERTH Perth STR_NEW_GAME Nowa gra STR_LOAD_SAVED_GAME Załaduj grę STR_SELECT_DIFFICULTY_LEVEL Wybierz poziom trudności STR_1_BEGINNER 1> Początkujący STR_2_EXPERIENCED 2> Doświadczony STR_3_VETERAN 3> Weteran STR_4_GENIUS 4> Geniusz STR_5_SUPERHUMAN 5> SuperMózgowiec STR_TIME Czas STR_DATE Data STR_SELECT_GAME_TO_LOAD Wybierz grę do załadowania STR_SELECT_SAVE_POSITION Wybierz miejsce zapisu STR_PSIONIC_TRAINING TRENING PSIONICZNY STR_REMAINING_PSI_LAB_CAPACITY PsiLab-ów dostępnych> STR_PSIONIC__STRENGTH Moc{NEWLINE} psioniczna STR_PSIONIC_SKILL_IMPROVEMENT Zdolności psioniczne{NEWLINE} /Zmiana STR_PSI_AMP PsiAmp STR_IN_TRAINING Treno-{NEWLINE} wany? STR_TARGETTED_BY NAMIERZONO PRZEZ: STR_WEAPONS_CREW_HWPS BROŃ/{NEWLINE}ZAŁOGA/SBCów STR_ABANDON_GAME KONIEC GRY STR_QUIT Zakończ program STR_IS_LOW_ON_FUEL_RETURNING_TO_BASE wraca do bazy,{NEWLINE}bo leci na rezerwie. STR_SOLDIER_LIST Lista żołnierzy STR_RANK_ RANGA> STR_MISSIONS MISJI> STR_KILLS ZABITYCH> STR_WOUND_RECOVERY CZAS KURACJI> STR_TIME_UNITS SZYBKOŚĆ STR_STAMINA WYTRZYMAŁOŚĆ STR_HEALTH ZDROWIE STR_BRAVERY ODWAGA STR_REACTIONS REFLEKS STR_FIRING_ACCURACY CELNOŚĆ STRZAŁU STR_THROWING_ACCURACY CELNOŚĆ RZUTU STR_STRENGTH SIŁA STR_PSIONIC_STRENGTH MOC PSIONICZNA STR_PSIONIC_SKILL ZDOLNOŚCI PSIONICZNE STR_NEW_RANK NOWA RANGA STR_PROMOTIONS Awanse STR_SOLDIERS_UC ŻOŁNIERZE STR_TANK_CANNON_UFOPEDIA Samobieżna Broń Ciężka (w skrócie SBC) została zaprojektowana w celu wzmocnienia oddziału xX-COMu. Kombinacja dużej siły ognia i twardego pancerza sprawia, że jednostki te są cenne podczas ostrzału na otwartym terenie walki. Bądź pewien, że w magazynach masz wystarczającą ilość amunicji, by uzbroić czołg. SBCe są uzbrajane automatycznie, gdy włączasz je do oddziału. STR_TANK_ROCKET_LAUNCHER_UFOPEDIA Ten czołg jest uzbrojony w potężne rakiety. Jest to groźna broń przeciwko każdemu wrogowi. Jeśli chcesz ten czołg włączyć do oddziału to upewnij się, że w magazynach masz wystarczającą ilość rakiet SBCa. STR_TANK_LASER_CANNON_UFOPEDIA Broń laserowa jest przydatną bronią dla SBCów. Daje to dużą siłę ognia bez ograniczeń amunicyjnych. STR_HOVERTANK_PLASMA_UFOPEDIA Technologia Obcych nadała SBCom nowy charakter. Dodanie możliwości poruszania się w powietrzu oraz siły ognia działa plazmowego sprawiło, że jest to kombinacja śmiercionośna. STR_HOVERTANK_LAUNCHER_UFOPEDIA Ten poduszkowiec jest wyrzutnią rakiet fuzyjnych SBCa, które są niesamowicie dewastacyjne. Używaj tej broni z wielką ostrożnością. Aby w pełni uzbroić ten poduszkowiec musisz mieć wyprodukowaną odpowiednią ilość rakiet fuzyjnych SBCa. By strzelić musisz ustalić kursorem kolejne punkty kontrolne, przez które będzie przelatywać rakieta, a następnie kliknąć na ikonie odpalającej rakietę fuzyjną SBCa. STR_HEAVY_PLASMA_CLIP_UFOPEDIA Ten przedmiot jest magazynkiem dla ciężkiej plazmy. Zawiera małą ilość Elerium. STR_PLASMA_RIFLE_CLIP_UFOPEDIA Ten mały obiekt jest używany jako źródło energii dla karabinu plazmowego - broni Obcych średniej mocy. Zawiera małe ilości Elerium. STR_PLASMA_PISTOL_CLIP_UFOPEDIA Źródło energii dla małego pistoletu plazmowego Obcych. Zawiera Elerium - źródło wszelkiej energii wykorzystywanej przez Obcych. STR_STUN_BOMB_UFOPEDIA Granat głuszący jest wykorzystywany do chwytania żywych okazów ludzi, ale jak najbardziej może być używany przeciwko różnym rasom Obcych. Jest wystrzeliwany z granatnika. STR_ALIEN_RESEARCH_UFOPEDIA Misje naukowe Obcych mają na celu zbieranie podstawowych danych o Ziemi i jej mieszkańcach. Do tego celu są używane przeważnie małe statki, sporadycznie lądujące na opustoszałych terenach. Ten typ aktywności Obcych stwarza najmniejsze niebezpieczeństwo dla xX-COMu oraz trochę niepokoi rządy i ludność. STR_ALIEN_HARVEST_UFOPEDIA Obcy mają wiele korzyści z ziemskiej fauny. Zwierzęta są dyskretnie porywane, a następnie zwracane z usuniętymi różnymi organami. Okaleczenia bydła są przeważnie zgłaszane zaraz po zaobserwowaniu NOLa. Ten typ aktywności powoduje duży niepokój rządów i znaczny lęk wśród ludności. Lądowania NOLi zdarzają się głównie w pobliżu gospodarstw rolnych. Teoria zwana 'Żniwa Obcych' mówi, że rasy Obcych pierwotnie pojawiły się na planecie bez flory i fauny, a teraz powróciły by zbierać żniwo, które niegdyś zasiały. STR_ALIEN_ABDUCTION_UFOPEDIA To jest najbardziej złowroga forma aktywności Obcych. Porwania prowadzone przez Obcych są często zgłaszane mimo, że Obcy usiłują wymazywać z pamięci ofiar przeżycia związane z porwaniami. Porywanie istot ludzkich ma na celu zbadanie fizjologii człowieka, impregnowanie płodów Obcych oraz przeprowadzanie dziwacznych eksperymentów genetycznych. Celem tej aktywności wydają się być genetyczne mutacje i hodowanie nowych krzyżówek Obcych. Takie zachowanie Obcych jest powodem podnoszonego alarmu zdarzającego się na terenach zaludnionych, na przykład w miastach. STR_ALIEN_INFILTRATION_UFOPEDIA Rządy Ziemi mogą być infiltrowane przez agentów Obcych wyglądających jak ludzie. W rezultacie może dojść do oficjalnego spotkania na najwyższym szczeblu rządu państwa z Obcymi. Charakterystyczne dla szczytu tej aktywności są częste pojawiania się NOLi w okolicy ważniejszych miast. Obcy będą próbować podpisać pakt z rządem ziemskim oferując wiedzę na temat Ich wyższej technologii. W zamian rząd nie będzie przeszkadzał Obcym w kontynuowaniu Ich poczynań. Tego typu misje Obcych stanowią największą groźbę dla xX-COMu. Jeśli rząd zgodzi się podpisać pakt wtedy przestanie finansować xX-COM. STR_ALIEN_BASE_UFOPEDIA Obcy konstruują tajne podziemne bazy w odległych niezaludnionych miejscach. Po wstępnym rozpoznaniu lotniczym nadchodzi intensyfikacja lotów NOLi w miejscu budowanej bazy. O ile nam wiadomo bazy te zawierają laboratoria do przeprowadzania eksperymentów na porwanych ludziach oraz sprzęt potrzebny w przyszłych misjach przeprowadzanych w rejonie. Obecność bazy Obcych wywołuje dużą liczbę doniesień o aktywności Obcych, ale bez zauważanych NOLi. W takiej sytuacji, aby zlokalizować bazę samolot xX-COMu musi patrolować teren przez kilka godzin, żeby zwiększyć szansę wykrycia. STR_ALIEN_TERROR_UFOPEDIA Gdy Obcy terroryzują miasto rozmieszczają specjalne siły zbrojne z bronią wzbudzającą jednocześnie podziw i lęk. Cywile są zastraszani bezpośrednio, a rządy z całego rejonu zostają zmuszane do ewakuacji. Głównym celem tej aktywności jest wywołanie dostatecznej publicznej histerii, aby rządy zaprzestały finansowania projektu xX-COM. STR_ALIEN_RETALIATION_UFOPEDIA Jeśli samoloty xX-COMu będą szczególnie często zestrzeliwać NOLe, wtedy Obcy podejmą akcję odwetową. Wynikiem tego będzie bezpośredni atak na bazę xX-COMu. Jakkolwiek Obcy muszą najpierw znaleźć bazę xX-COMu by następnie ją zaatakować, pod warunkiem że NOLe, które wykryją bazę szczęśliwie wrócą z miejsca swojego patrolu, gdzie mogą paść ofiarą niebezpiecznego napadu. STR_ALIEN_SUPPLY_UFOPEDIA Skoro tylko baza Obcych zostanie skonstruowana zostaje regularnie zaopatrywana przez specjalny statek zaopatrzeniowy. Gdy jeden z takich statków zostanie wykryty podczas przebywania na ziemi, wtedy jest pewne, że baza Obcych znajduje się w pobliżu tego miejsca. STR_SMALL_SCOUT_UFOPEDIA Ten maleńki statek jest przede wszystkim wykorzystywany do rozpoznania lub poszukiwania. Normalnie poprzedza loty większych statków rozpoczynających misję Obcych. STR_MEDIUM_SCOUT_UFOPEDIA Statek zwiadowczy średniej wielkości jest niegroźny dla ziemskich sił zbrojnych. Normalnie zjawia się przed większymi statkami przeprowadzającymi misję. STR_LARGE_SCOUT_UFOPEDIA Największy statek zwiadowczy Obcych jest statkiem ogólnego przeznaczenia używanym we wszystkich typach misji Obcych. STR_HARVESTER_UFOPEDIA Żniwiarka ma w podstawie otwieraną podłogę oraz jest wyposażona w podnośnik do rozciągania bydła lub innych zwierząt. Noże laserowe są używane do wycinania żądanych narządów. Padlina jest zrzucana na ziemię. NOL zawiera również pojemniki do przechowywania części ciał. STR_ABDUCTER_UFOPEDIA Statek ten jest wyposażony w laboratorium do dokonywania przerażających eksperymentów na schwytanych ludziach. Normalnie ofiara jest paraliżowana siłą telepatyczną, lecz pozostaje świadoma na stole operacyjnym. STR_TERROR_SHIP_UFOPEDIA Terrorowiec ma ładownię dla dużej ilości terrorystycznych stworów i broni Obcych. Służy do transportowania terrorystów na zaludnione tereny. STR_BATTLESHIP_UFOPEDIA Dewastator jest największym i najlepiej uzbrojonym statkiem Obcych. Jest podstawowym NOLem wchodzącym w skład każdej misji. Ma liczną załogę i jest wyposażony w broń o dużej sile rażenia. STR_SUPPLY_SHIP_UFOPEDIA Statek zaopatrzeniowy jest używany podczas konstruowania baz Obcych lub zaopatrywania już istniejących. Przenosi pojemniki z żywnością Obcych oraz komory reprodukcyjne. STR_DISMANTLE Rozbierz STR_FACILITY_IN_USE INSTALACJA W UŻYCIU STR_CANNOT_DISMANTLE_FACILITY NIE MOŻNA ROZEBRAĆ INSTALACJI!{SMALLLINE}Wszystkie instalacje bazy muszą mieć połączenie z windą. STR_TRANSFER_ITEMS_TO Transfer przedmiotów do STR_NO_ALIEN_CONTAINMENT_FOR_TRANSFER BRAK IZOLATEK DLA PRZENOSZONYCH OBCYCH!{SMALLLINE}Żywi Obcy potrzebują izolatek, w któtych mogą przeżyć. STR_AMOUNT_AT_DESTINATION SZTUK NA{NEWLINE}MIEJSCU STR_ALIEN_DIES_NO_ALIEN_CONTAINMENT_FACILITY Obcy umarł, bo nie ma dla Niego izolatki. STR_NO_FREE_ACCOMODATION_CREW BRAK WOLNYCH KWATER!{SMALLLINE}W bazie docelowej brak wolnych kwater dla załogi samolotu. STR_ITEMS_ARRIVING Przysłane przedmioty STR_PISTOL Pistolet STR_PISTOL_CLIP Magazynek pistoletu STR_RIFLE Karabin STR_RIFLE_CLIP Magazynek karabinu STR_HEAVY_CANNON Ciężki karabin STR_HC_AP_AMMO A. penetrująca CK STR_HC_HE_AMMO A. eksplodująca CK STR_HC_I_AMMO A. zapalająca CK STR_AUTO_CANNON Karabin maszynowy STR_AC_AP_AMMO A. penetrująca KM STR_AC_HE_AMMO A. eksplodująca KM STR_AC_I_AMMO A. zapalająca KM STR_ROCKET_LAUNCHER Rakietnik STR_SMALL_ROCKET Rakieta mała STR_LARGE_ROCKET Rakieta duża STR_INCENDIARY_ROCKET Rakieta zapalająca STR_GRENADE Granat STR_SMOKE_GRENADE Granat dymny STR_PROXIMITY_GRENADE Mina STR_HIGH_EXPLOSIVE Materiał wybuchowy STR_STUN_ROD Ogłuszacz STR_HEAVY_PLASMA Ciężka plazma STR_HEAVY_PLASMA_CLIP Magazynek ciężkiej plazmy STR_PLASMA_RIFLE Karabin plazmowy STR_PLASMA_RIFLE_CLIP Magazynek karabinu plazmowego STR_PLASMA_PISTOL Pistolet plazmowy STR_PLASMA_PISTOL_CLIP Magazynek pistoletu plazmowego STR_BLASTER_LAUNCHER Rakietnik fuzyjny STR_BLASTER_BOMB Rakieta fuzyjna STR_SMALL_LAUNCHER Granatnik STR_STUN_BOMB Granat głuszący STR_ALIEN_GRENADE Granat Obcych STR_ELERIUM_115 Elerium STR_MIND_PROBE Telepatnik STR_SECTOID_CORPSE Ciało Sektoida STR_SNAKEMAN_CORPSE Ciało Wężownika STR_ETHEREAL_CORPSE Ciało Eterela STR_MUTON_CORPSE Ciało Mutona STR_FLOATER_CORPSE Ciało Lewitona STR_CELATID_CORPSE Ciało Celatyda STR_SILACOID_CORPSE Ciało Krzemoida STR_CHRYSSALID_CORPSE Ciało Krystalida STR_REAPER_CORPSE Ciało Rozrywacza STR_SECTOPOD_CORPSE Części Sektopoda STR_CYBERDISC_CORPSE Części CyberDysku STR_NOT_ENOUGH_CANNON_ROUNDS_TO_ARM_HWP Za mało pocisków SBCa, aby uzbroić czołg. STR_NOT_ENOUGH_ROCKETS_TO_ARM_HWP Za mało rakiet SBCa, aby uzbroić czołg rakietowy. STR_NOT_ENOUGH_FUSION_BALLS_TO_ARM_HWP Za mało rakiet fuzyjnych SBCa, aby uzbroić poduszkowiec fuzyjny. STR_NOT_ENOUGH_EQUIPMENT_TO_FULLY_RE_EQUIP_SQUAD Za mało sprzętu, aby w pełni uzbroić oddział. STR_MARS_CYDONIA_LANDING Mars: Lądowanie w Cydonii STR_MARS_CYDONIA_LANDING_BRIEFING Twój Niszczyciel wylądował na powierzchni Marsa na terenie Cydonii. Nasze informacje wskazują na to, że piramidalne konstrukcje zawierają zielone windy dostępu do podziemnego kompleksu. Skoro tylko zgromadzisz wszystkich swoich żołnierzy na zielonych obszarach kliknij na ikonę q by uruchomić windy i dostać się do podziemi. STR_MARS_THE_FINAL_ASSAULT Mars: Ostateczny atak STR_MARS_THE_FINAL_ASSAULT_BRIEFING Windy piramid zabrały Twoich znużonych walką żołnierzy głęboko pod powierzchnię planety. Żołnierze dotarli do serca wielkiego kompleksu tuneli i sal. 'Mózg' Obcych jest ukryty gdzieś w labiryncie. Musi być zniszczony jeśli Ziemia ma być uratowana przed niewolnictwem ze strony Obcych.{NEWLINE}{NEWLINE}Powodzenia! STR_IN_ORDER_TO_USE_OR_PRODUCE_THE {NEWLINE}by używać lub produkować{NEWLINE} STR_THE_ALIENS_HAVE_DESTROYED_THE_UNDEFENDED_BASE Obcy zniszczyli niebronioną bazę STR_XCOM_AGENTS_HAVE_LOCATED_AN_ALIEN_BASE_IN Szpiedzy xX-COMu zlokalizowali bazę Obcych w STR_STANDOFF ŚLEDZENIE STR_CAUTIOUS_ATTACK ATAK OSTROŻNY STR_STANDARD_ATTACK ATAK STANDARDOWY STR_AGGRESSIVE_ATTACK ATAK AGRESYWNY STR_DISENGAGING ZAWRACANIE STR_UFO_HIT NOL TRAFIONY! STR_UFO_CRASH_LANDS NOL ZESTRZELONY! STR_MINIMISE_AT_STANDOFF_RANGE_ONLY Minimalizuj tylko gdy śledzisz! STR_UFO_RETURN_FIRE NOL ODPOWIADA OGNIEM! STR_INTERCEPTOR_DAMAGED NOL USZKODZIŁ SAMOLOT!!! STR_INTERCEPTOR_DESTROYED NOL ZNISZCZYŁ SAMOLOT!!! STR_UFO_OUTRUNNING_INTERCEPTOR NOL UCIEKA! STR_ALIENS_TERRORISE TERROR OBCYCH STR_LONG_RANGE_DETECTION Radary dalekiego zasięgu STR_STORES_UC MAGAZYNY STR_DIFFICULTY_LEVEL Poziom trudności STR_INTERCEPT SAMOLOTY STR_BASES BAZY STR_GRAPHS STATYSTYKI STR_UFOPAEDIA_UC NOLOPEDIA STR_OPTIONS OPCJE STR_FUNDING_UC BUDŻET STR_5_SECS 5 Sek. STR_1_MIN 1 Min. STR_5_MINS 5 Min. STR_30_MINS 30 Min. STR_1_HOUR 1 Godz. STR_1_DAY 1 Dzień STR_XCOM_PERFORMANCE_ROSTER Lista działaczy xX-COMu STR_ENTER_NAME Podaj imię STR_PERFORMANCE_RATING Ocena działalności STR_VICTORY_DATE Data zwycięstwa STR_ELECTRO_FLARE ElektroFlara STR_ELECTRO_FLARE_UFOPEDIA To małe urządzenie po rzuceniu na ziemię zaczyna emitować bardzo jaskrawe światło. Podczas misji nocnych może to spowodować oświetlenie jednostek wroga będących w okolicy ElektroFlary przez co staną się widoczne. STR_MONTHLY_COSTS Koszty miesięczne STR_CRAFT_RENTAL Dzierżawa samolotu STR_SALARIES Wypłaty STR_BASE_MAINTENANCE Utrzymanie bazy STR_COST_PER_UNIT Opłata/sztukę STR_QUANTITY Sztuk STR_TOTAL Razem STR_DAY dzień STR_DAYS dni STR_IN_PSIONIC_TRAINING W treningu psionicznym STR_BLASTER_BOMB_UFOPEDIA To urządzenie jest silnie wybuchową rakietą z inteligentnym systemem naprowadzania. Może być wystrzeliwana z rakietnika fuzyjnego. STR_FRONT_ARMOR Pancerz przedni STR_LEFT_ARMOR Pancerz lewy STR_RIGHT_ARMOR Pancerz prawy STR_REAR_ARMOR Pancerz tylny STR_UNDER_ARMOR Pancerz dolny STR_ROUNDS Naboi STR_CURRENT_SAVE_ABORTED Current save aborted STR_CURRENT_LOAD_ABORTED Current load aborted STR_FORMAT FORMAT STR_SAVING_GAME Saving game STR_LOADING_GAME Loading game STR_PROCEED PROCEED STR_NO_SAVED_GAME_PRESENT No saved game present STR_LOAD_UNSUCCESSFUL Load unsuccessful STR_SAVE_UNSUCCESSFUL Save unsuccessful STR_LOAD_SUCCESSFUL Load successful STR_SAVE_SUCCESSFUL Save successful STR_DELETE DELETE STR_PREVIOUS_X_COM_SAVED_GAME_DETECTED Previous X-COM saved game detected STR_IS_IT_OK_TO_DELETE_THE_SAVED_GAME Is it OK to delete the saved game? STR_SOUND_OPTIONS SOUND OPTIONS STR_MUSIC_VOLUME Music volume STR_SFX_VOLUME SFX volume STR_CONTROLLER_OPTIONS CONTROLLER OPTIONS STR_CONTROLLER_MODE_1_HOTSPOT_INTERFACE CONTROLLER MODE 1{NEWLINE}(HOTSPOT INTERFACE) STR_CONTROLLER_MODE_2_POINT_CLICK_INTERFACE CONTROLLER MODE 2{NEWLINE}(POINT & CLICK INTERFACE) STR_LOADING Loading... STR_FORMAT_UNSUCCESSFUL Format Unsuccessful STR_UNIT JEDNOSTKA> STR_ENERGY WYTRZYMAŁOŚĆ STR_MORALE MORALE STR_ARMOR_ PANCERZ> STR_FRONT_ARMOR_UC PANCERZ PRZEDNI STR_LEFT_ARMOR_UC PANCERZ LEWY STR_RIGHT_ARMOR_UC PANCERZ PRAWY STR_REAR_ARMOR_UC PANCERZ TYLNY STR_SKILLS ZRĘCZNOŚĆ> STR_LEVEL POZIOM> STR_HEAD GŁOWA STR_TORSO TORS STR_RIGHT_ARM PRAWA RĘKA STR_LEFT_ARM LEWA RĘKA STR_RIGHT_LEG PRAWA NOGA STR_LEFT_LEG LEWA NOGA STR_PAIN_KILLER ZNIECZULANIE STR_STIMULANT STYMULACJA STR_HEAL LECZENIE STR_TUS Czas> STR_ALIEN_ARTIFACT Artefakt Obcych STR_AMMO_ROUNDS_LEFT AMUNICJA:{NEWLINE}ZOSTAŁO{NEWLINE}NABOI STR_THROW Rzuć STR_AUTO_SHOT Seryjny STR_SNAP_SHOT Pośpieszny STR_AIMED_SHOT Wycelowany STR_OPEN Otwórz STR_CLOSE Zamknij STR_STUN Ogłusz STR_PRIME_GRENADE Odbezpiecz STR_USE_SCANNER Skanuj STR_USE_MEDI_KIT Użyj apteczki STR_LAUNCH_MISSILE Odpal rakietę STR_ACC Cel> STR_NOT_ENOUGH_TIME_UNITS Za mało czasu! STR_NOT_ENOUGH_ENERGY Za duże zmęczenie! STR_NO_ROUNDS_LEFT Brak naboi! STR_NO_AMMUNITION_LOADED Nie załadowano amunicji! STR_WRONG_AMMUNITION_FOR_THIS_WEAPON To nie jest amunicja do tej broni! STR_WEAPON_IS_ALREADY_LOADED Broń jest już załadowana! STR_NO_LINE_OF_FIRE Cel nie jest na linii strzału! STR_GRENADE_IS_ACTIVATED Odbezpieczono granat! STR_THERE_IS_NO_ONE_THERE Tutaj nikogo nie ma! STR_UNABLE_TO_USE_ALIEN_ARTIFACT_UNTIL_RESEARCHED Trzeba przebadać ten artefakt Obcych, aby nauczyć się go używać! STR_OUT_OF_RANGE Cel jest poza zasięgiem! STR_UNABLE_TO_THROW_HERE Taki rzut jest niewykonalny! STR_NUMBER_OF_ROUNDS Ile naboi? STR_SET_TIMER Ustaw stoper na STR_HIDDEN_MOVEMENT NIE WIDAĆ RUCHU STR_TURN TURA> STR_SIDE STRONA> STR_X_COM NOL: Nieznany wróg STR_PRESS_BUTTON_TO_CONTINUE Naciśnij jakiś klawisz by kontynuować. STR_MIND_CONTROL Hipnoza STR_PANIC_UNIT Panika STR_MIND_CONTROL_SUCCESSFUL Obcy zahipnotyzowany. STR_HAS_GONE_BERSERK wpadł w szał. STR_HAS_PANICKED spanikował. STR_XCOM xX-COM STR_ALIENS Obcy STR_RIGHT_HAND PRAWA DŁOŃ STR_LEFT_HAND LEWA DŁOŃ STR_RIGHT_SHOULDER PRAWE RAMIĘ STR_LEFT_SHOULDER LEWE RAMIĘ STR_BACK_PACK PLECAK STR_BELT PAS STR_IS_UNDER_ALIEN_CONTROL jest pod kontrolą Obcego. STR_SCROLL_SPEED PRĘDKOŚĆ PRZESUWU EKRANU STR_SCROLL_TYPE TYP PRZESUWU STR_TRIGGER_SCROLL PRZEŁĄCZANY PRZESUW STR_AUTO_SCROLL AUTOPRZESUW STR_FIRE_SPEED PRĘDKOŚĆ PODCZAS STRZAŁU STR_XCOM_MOVEMENT_SPEED PRĘDKOŚĆ PODCZAS RUCHU xX-COMu STR_ALIEN_MOVEMENT_SPEED PRĘDKOŚĆ PODCZAS RUCHU OBCYCH STR_HAS_BECOME_UNCONSCIOUS stracił przytomność. STR_HAS_DIED_FROM_A_FATAL_WOUND wykrwawił się na śmierć. STR_USE_MIND_PROBE Telepatia STR_FATAL_WOUNDS RANY ŚMIERTELNE STR_UNDER_ARMOR_UC PANCERZ DOLNY STR_TIME_UNITS_RESERVED_FOR_SNAP_SHOT Zarezerwowano czas dla strzału pośpiesznego. STR_TIME_UNITS_RESERVED_FOR_AUTO_SHOT Zarezerwowano czas dla strzału seryjnego. STR_TIME_UNITS_RESERVED_FOR_AIMED_SHOT Zarezerwowano czas dla strzału wycelowanego. STR_UNITS_IN_EXIT_AREA - ilość jednostek na terenie ewakuacji STR_UNITS_OUTSIDE_EXIT_AREA - ilość jednostek poza terenem ewakuacji STR_ABORT_MISSION Przerwać misję? STR_CORPSE Zwłoki STR_UNLOAD Rozładuj