aliens

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Bones

Pages: [1]
1
Released Mods / Re: [ENEMY] New Race: Reptoid
« on: May 20, 2014, 09:08:43 pm »
Must have had a little brain fart yesterday.

A little fix (Just for the corpses) to my translation. Was a little different from how the original alien corpses are translated. Now it will fit in.

Code: [Select]
      STR_REPTOID_CORPSE: Mrtvola Plazoida
      STR_SALAMANDRON_CORPSE: Mrtvola Salamandrona

2
Released Mods / Re: [ENEMY] New Race: Reptoid
« on: May 20, 2014, 07:13:59 pm »
Is it neccessary to start a new game to use this mod? I still didnt meet any Reptoids ingame after several hours of gameplay. I might just be incredibly unlucky, but Mutons and Ethereals are already all over the place, but no sign of your little red godzillas.

3
Released Mods / Re: [MAPS] Solar's new UFOs
« on: May 20, 2014, 12:14:44 am »
Will you make it compatible with the AA in the future? Would be great :)

4
Released Mods / Re: [ENEMY] New Race: Reptoid
« on: May 19, 2014, 10:57:15 pm »
Czech translation for another one of your great mods

Code: [Select]
  - type: cs-CZ
    strings:
      STR_REPTOID: Plazoid
      STR_SALAMANDRON: Salamandron
      STR_SALAMANDRON_TERRORIST: Salamandron Terorista
      STR_REPTOID_SOLDIER: Plazoid Voják
      STR_REPTOID_MEDIC: Plazoid Medik
      STR_REPTOID_ENGINEER: Plazoid Inženýr
      STR_REPTOID_NAVIGATOR: Plazoid Navigátor
      STR_REPTOID_LEADER: Plazoid Velitel
      STR_REPTOID_COMMANDER: Plazoid Vůdce
      STR_REPTOID_CORPSE: Plazoid mrtvola
      STR_SALAMANDRON_CORPSE: Salamandron mrtvola
      STR_REPTOID_AUTOPSY: Plazoid pitva
      STR_SALAMANDRON_AUTOPSY: Salamandron pitva
      STR_REPTOID_UFOPAEDIA: Plazoidé už na Zemi nějakou dobu žili, dlouho před začátkem.  Navzdory zvířecímu vzhledu oplývají vyjímečnou inteligencí, což z nich dělá výtečné špióny a polní agenty. Nedá se toho moc říct o jejich původu, ale jejich dlouhá historie žití na Zemi a genetická podobnost s námi ukazuje na vývoj na naší planetě.  Nicméně, jejich loajalita k Cizákům je neochvějná.
      STR_REPTOID_AUTOPSY_UFOPAEDIA: Toto stvoření je pokryto tuhými šupinami, schopnými snadno odolat kulkám nízkých ráží.  Překvapivě jsou navzdory svému plazímu vzhledu docela odolní proti vysokým teplotám.  Mozek je velmi vyvinutý, nabízí se možnost nadlidské inteligence.  Jejich nejzajímavější vlastností je však jejich DNA, která je buďto pozemská, nebo upravená podle vzoru pozemských živočichů.
      STR_SALAMANDRON_UFOPAEDIA: Salamandron je děsivá šelma, vzdáleně připomínající dávné predátory, ale s malými odlišnostmi.  Vyvinut čistě pro teror, je vybaven zápalnými raketami, a schopen zničit menší město během minut.  Jeho chování může být regulováno pomocí soustavy přijímačů implantovaných do jeho mozku, ale z většiny operuje podle svého, což ztěžuje jeho kontrolu, ale zároveň jej dělá prakticky immuním proti jakémukoli rušení.
      STR_SALAMANDRON_AUTOPSY_UFOPAEDIA: Toto stvoření je velice odolné, pokryté tvrdými šupinami a extrémně odolné proti žáru, ale už ne tolik proti laseru.  Jeho malý mozek obsahuje několik malých implantátů, jejichž smyslem se zdá být provokování základních 'bojuj nebo uteč' reakcí v jeho nervovém systému.

5
Released Mods / Re: [WEAPON] Tactical and Reinforced Shotguns
« on: May 19, 2014, 10:36:53 pm »
Made a czech translation

Code: [Select]
  - type: cs-CZ
    strings:
      STR_SHOTGUN: Brokovnice
      STR_REINFORCED_SHOTGUN: Slitinová Brokovnice
      STR_SHOTGUN_SHELLS: Broky
      STR_ALLOY_SHOTGUN_SHELLS: Slitinové Broky
      STR_ELERIUM_SHOTGUN_SHELLS: Eleriové Broky
      STR_SHOTGUN_UFOPEDIA: Standardní taktická brokovnice XCom používající broky typu 12 Gauge aby způsobovala velké poškození neobrněných cílů na krátkou vzdálenost. Nízká průraznost a rozptyl projektilů však omezuje její účinek proti silnějším nepřátelům na delší vzdálenosti.
      STR_REINFORCED_SHOTGUN_UFOPEDIA: S vyžitím vlastnosti cizáckých slitin byla zkonstruována tato poloautomatická brokovnice se silnější, užší hlavní v porovnání s její konvenční alternativou. Toto jí umožňuje střílet munici s vyšší rychlostí, díky které mají střely vyšší účinek.

6
Released Mods / Re: [ARMOR] Damaged X-Com Armors are recoverable
« on: May 19, 2014, 10:33:59 pm »
Made a czech translation

Code: [Select]
  - type: cs-CZ
    strings:
      STR_CORPSE_ARMOR: Požkozená osobní zbroj
      STR_REPAIR_PERSONAL_ARMOR: Opravit osobní zbroj
      STR_CORPSE_JUMP_ARMOR: Poškozená skákací zbroj
      STR_REPAIR_JUMP_ARMOR: Opravit skákací zbroj
      STR_CORPSE_SUIT: Poškozený energetický skafandr
      STR_REPAIR_POWER_SUIT: Opravit energetický skafandr
      STR_CORPSE_FLYING_SUIT: Poškozený létající skafandr
      STR_REPAIR_FLYING_SUIT: Opravit létající skafandr

Just a note: STR_CORPSE_JUMP_ARMOR name was not even defined in any of the languages, since its pretty straightforward I did add the czech string for it, but other languages still dont have it.

7
Released Mods / Re: [MAPS] Solar's new UFOs
« on: May 19, 2014, 09:52:02 pm »
Ok looks like its my bad, it conflicts with your Alien Armory mod it seems (only crashes when both are loaded). Its weird though, in the readme it states it can´t be used with the Alien Armory, but in the ruleset, it states the opposite (that you need Alien Armory). Which one is it then? :)  Previous versions (without the Excavator) worked completely fine for me together.

8
Released Mods / Re: [MAPS] Solar's new UFOs
« on: May 19, 2014, 08:28:33 pm »
When I send a squad to the Excavator (new UFO) crash site, the game crashes to desktop with an error message saying "vector::_M_range_check". I didn´t see it land yet so I can´t tell if its just in case it crash-lands or always.

9
Released Mods / Re: [MAPS] Solar's new UFOs
« on: May 19, 2014, 03:47:14 pm »
Czech translation incoming!

Code: [Select]
      STR_EXCAVATOR: Exkavátor
      STR_EXCAVATOR_UFOPEDIA: "Exkavátory jsou malé lodě užívané hlavně ke kopání a konstrukčním pracem.  Představují malou hrozbu pro naše lodě."

10
Released Mods / Re: [MAPS] Solar's new UFOs
« on: May 19, 2014, 01:31:40 pm »
The new UFO does not have any ufopedia text to translate though. Just the name :)

11
Released Mods / Re: [MAPS] Solar's new UFOs
« on: May 18, 2014, 07:28:34 pm »
Similarly to your Alien Armory mod, I made a czech translation for this one.

Code: [Select]
  - type: cs-CZ
    strings:
      STR_FIGHTER_SHIP: Útočník
      STR_SENTRY_SHIP: Pátrač
      STR_LAB_SHIP: Vědecká loď
      STR_FIGHTER_SHIP_UFOPEDIA: "Útočníci jsou postaveni k jedinémů účelu, ničení pozemských letadel, včetně našich stíhačů.  Na svou velikost jsou extrémně dobře vybaveny, ale mají jen malou posádku."
      STR_SENTRY_SHIP_UFOPEDIA: "Toto malé UFO je určeno k pátracím a hlídkovacím činnostem.  Je vybaveno pro boj a bude výzvou pro naše stíhače."
      STR_LAB_SHIP_UFOPEDIA: "Vědecké lodě jsou velké plavidla, určené k hlavním výzkumným a sběračským operacím. Mnohem větší nez Kombajny, jsou vybaveny k provádění komplexních experimentů přímo na palubě.  Posádka je početná a vcelku dobře vybavená."


12
I made a czech translation for this mod. Some of the weapon names were a bit tricky so I had to be a bit creative.

Code: [Select]
  - type: cs-CZ
    strings:
      STR_PLASMA_CASTER: Plazmový rozptylomet
      STR_PLASMA_CASTER_CLIP: Zásobník plazmového rozptylometu
      STR_PLASMA_CASTER_UFOPEDIA: "Tato varianta plazmové pistole vystřeluje nabité částice v širokém rozptylu, což z ní dělá ničivou zbraň."
      STR_PLASMA_CASTER_CLIP_UFOPEDIA: "Toto zhruba krychlovité zařízení je užito jako munice pro Plazmový rozptylomet.  Obsahuje malé množství Eleria."
      STR_PLASMA_SNIPER_RIFLE: Plazmová odstřelovací puška
      STR_PLASMA_SNIPER_RIFLE_CLIP: Zásobník plazmové odstřelovací pušky
      STR_PLASMA_SNIPER_RIFLE_UFOPEDIA: "Tato velice přesná a účinná zbraň je založena na urychlování částic uvnitř krátkodobého antigravitačního pole."
      STR_PLASMA_SNIPER_RIFLE_CLIP_UFOPEDIA: "Tento malý objekt je používán jako munice pro Plazmovou odstřelovačku - přesnou Cizáckou zbraň.  Obsahuje malé množství Eleria."
      STR_PLASMA_BLASTER: Plazmový kanón
      STR_PLASMA_BLASTER_CLIP: Zásobník plazmového kanónu
      STR_PLASMA_BLASTER_UFOPEDIA: "Tato ničivá protipancéřová zbraň založená na plazmové technologii je schopná vypařit cokoliv v okolí dopadu střely."
      STR_PLASMA_BLASTER_CLIP_UFOPEDIA: "Toto kompaktní zařízení je používáno jako munice pro Plazmový kanón.  Obsahuje malé množství Eleria."
      STR_TOXIGUN: Toxizbraň
      STR_TOXIGUN_FLASK: Toxiampule
      STR_TOXIGUN_UFOPEDIA: "Tato zbraň vystřeluje komplexní kombinaci žíravých chemických složek schopných během několika sekund roztavit jakýkoli materiál známý pozemské vědě.  To z ji samozřejmě dělá smrtelnou všem žijícím bytostem."
      STR_TOXIGUN_FLASK_UFOPEDIA: "Tato malá nádobka je naplněna nebezpečnou kyselinou a funguje jako munice pro Toxizbraň."

I would be honored if you would include this in your great mod :)

13
Released Mods / [CRAFT] Upgraded Skyranger - Guardian
« on: May 16, 2014, 07:59:02 pm »
Greetings everyone!

I made this little mod, I was inspired by the Retaliator (an improved Interceptor) found here https://www.openxcom.com/mod/retaliator. I figured out it would be nice to have an improved Skyranger in addition to the Retaliator. I looked around and didn´t find what I was looking for, so I made one myself! It´s obviously my first OpenXCom mod, so it´s just a modified ruleset and slightly recolored ufopedia image and sprite of the craft when sitting in base. I might try modifying how it looks in battlescape as well, but for now, its just a normal Skyranger when on mission.

You can research it after discovering Alien alloys and UFO Navigation. It´s faster and more durable, while being able to use one weapon. It might be way too good (suggestions welcome) but I think the speed is still rather low and it won´t be really able to catch most UFOs anyway.

Names and ufopedia description are avaiable in English (of course) and Czech.

Here are its stats pasted from the ruleset
Code: [Select]
crafts:
  - type: STR_GUARDIAN
    requires:
      - STR_IMPROVED_SKYRANGER
    sprite: 23
    fuelMax: 1500
    damageMax: 250
    speedMax: 1400
    accel: 4
    weapons: 1
    costSell: 250000
    soldiers: 14
    vehicles: 3
    refuelRate: 50
    score: 250

Criticism, suggestions, any kind of feedback is welcome. Keep in mind it´s my first mod. :)

EDIT: Another situational crash fixed.
 

14
Troubleshooting / Re: Graphics glitch in battlescape
« on: May 15, 2014, 11:47:51 pm »
I had to download the files again from another source, looks like I messed my files up or downloaded already broken files before. Anyway it´s fixed now, thanks a lot :)

15
Troubleshooting / Graphics glitch in battlescape
« on: May 15, 2014, 03:13:21 pm »
Greetings,

I have a graphical problem appearing only in battlescape. As you can see on the screenshots attached, instead of animated walls in alien bases (and some UFOs) I get all sorts of things appearing. My wild guess would be that the game is loading a wrong set of sprites to animate the squares where the walls should be, but I have no idea what could be causing this and how to fix it. After I turned off all my mods the problem still persists.

Does anyone have any ideas what could be causing this? It does not make the game outright unplayable, but makes it quite an unpleasant experience, especially when assaulting bases (the base center is surrounded with these animated walls, with this it looks like a huge mess). 

Pages: [1]